Rocka sockorna 🧩

Idag Àr det internationella Down Syndrom-dagen och dÄ sÀtter vi pÄ oss olikfÀrgade sockor för att visa att vi gillar olika. En kul grej, tycker jag.

(null)

Jag började min dag med nĂ„gra timmars arbete, sen tog jag ledigt efter lunch. 

(null)
Ragnar har fÄtt hÀnga med pÄ promenaderna idag. VÄrvarmt och skönt.

VeterinĂ€ren ringde om provsvar pĂ„ Bamses urinodling och han har urinvĂ€gsinfektion. Hon ville oxĂ„ att jag begĂ€rde ut journalerna efter operationen i somras sĂ„ hon kunde se vilken typ av stenar han hade. Hon ska kolla upp vad de bestĂ„r av sĂ„ fĂ„r veta vad han absolut inte fĂ„r Ă€ta. Efter lunch gjorde en liten turnĂ©. Först apoteket för att hĂ€mta ut antibiotika, sen AniCura och hĂ€mta journalerna och till sist MĂ€larsjukhuset dĂ€r jag bokat tid för blodgivning đŸ©ž 

(null)

Kom hem igen vid halv fyra och tog det lugnt efter promenaden đŸ•ž SĂ„ smĂ„ningom lagade jag middag och la i matlĂ„dor. Till kvĂ€llen Ă„kte jag till makens jobb. Han har haft storjobb pĂ„ pannorna men imorgon ska han nog komma hem, men inatt sover vi pĂ„ hans jobb.

Till sist en haiku som jag skrev i Tveta igÄr men glömde lÀgga upp:

Isen ligger tjock

Njuter sol vid MĂ„snaren

FĂ„glarna kvittrar

(null)     


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0