Vårvinter

När jag kom hem från jobbet idag drillade koltrasten i björkdungen. Sången har inte nått sitt fulla potential än, men han övar idogt. Och när jag gick ut sistanaden ikväll så anade jag våren i luften, minusgrader och is till trots. När jag åkte imorse var det ljust och när jag kom hem hade dagen bara nått fram till skymningen. Ljuset i tunneln 🕯 

Koltrast kontra is

Vintern må släppa sitt grepp

Våren vill vakna

 

Dagen har varit synnerligen intressant. När jag satte mig i bilen imorse anade jag att nåt gick sönder i byxfickan. Mycket riktigt, nyckelbrickan till jobbet hade underligt nog knäckts mellan min mjuka bakdel och bilsätet. Den måste ha hamnat i kläm mellan nycklarna på något sätt… men väl framme på jobbet jag kunde byta den snabbt hos serviceteknikern.

Jag fastnade i samtal med en kollega och tog en extremt sällsynt fika med henne innan jag gick ner och hade andakt och mottagning. Vanligtvis är mina onsdagar lugna, men denna vecka har vi gjort en rockad så jag hade mottagningen idag och den var knökafull. Visserligen bara fem besökare men jag blev kvar 45 minuter extra. Snabb lunch och besök efter det. 

Följande möte med expeditionen när jag äntligen skulle få lära mig att boka och statistikrapportera visade att mina problem återigen inte beror på mig och mina bristande datakunskaper utan på att jag inte är ansluten till systemen. Samma fenomen som i november när jag och en kollega upptäckte att jag inte var ansluten till nätverket och att mina datorbekymmer inte alls berodde på att jag var okunnig och behövde gå utbildning. Nu har jag lovat mig själv att om jag stöter på ett enda tekniskt problem till tänker jag i första hand leta nånannanstans och inte skylla på mitt dumma outbildade huvud, förutsatt att jag inte sitter sönder en nyckelbricka igen‼️ Som jag sa till expeditionen, att jag började min datavana med datoriserade skrivmaskiner och DOS på 80-talet, tog datakörkort för över 20 år sen i de program vi fortfarande jobbar i så jag är inte korkad, möjligtvis inte helt uppdaterad. Men när "man" får det att låta som om vi har helt nya system och man måste gå utbildning tror jag att det är nåt splitternytt (vilket jag är gammal nog att tro att så kan det faktiskt vara) och sen upptäcker att det är precis samma program jag blivit hårt drillad i i två församlingar, då blir jag mest irriterad. På vem eller vad kan jag inte riktigt identifiera…

Fixade fläsk och blomkålsmos till middag, stickade klart Novas sockor och började med en babyfilt till Ella 💞

(null)

☺️ Godnatt världen ✍️ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0