SkitfredagđŸ’©

Nej det var inget roligt alls att vakna imorse đŸ’©TĂ€ppt, trött och ont đŸ’© Det högg till i ryggen igĂ„r sĂ„ nĂ€r jag gör vissa rörelser krampar hela mellanpartiet đŸ’© Jag trodde det skulle vara bĂ€ttre idag đŸ’©Och ute blĂ„ste det infernaliskt đŸ’© Tillslut masade jag mig upp, försökte parera ryggkramperna sĂ„ gott det gick pĂ„ toa, dusch, strump- och koppelpĂ„tagning đŸ’© Ragnar var hur arg som helst och skrek i högan sky nĂ€r vi gick morgonaden utan honom, men han skulle ju ha blĂ„st bort om han fick följa med 🩜💹

(null)
Inte taget idag

Inte blev det bĂ€ttre nĂ€r jag kom hem igen och fĂ„tt mail om att vi inte fĂ„r hyra lokalen för Knyppelpinnarna i vĂ„r plus att jag fĂ„tt svar frĂ„n haikuutmaningen för november - jag hade trillat bort đŸ’© Dessutom insĂ„g jag att  den galna mail-kĂ€rringen pĂ„verkat mig mer Ă€n jag trodde đŸ’© NĂ€r jag ringde maken pĂ„ fm var hela jag fullkomligt pĂ„ botten đŸ’© Orkar inte vara förkyld, orkar inte ha ont, orkar inte hosta nĂ€r ryggen krampar, orkar inte bli sĂ„ ifrĂ„gasatt för nĂ„t löjligt skit, vill inte bli bortglömd och orkar definitivt inte börja jaga lokal igen đŸ’© MĂ„dde skit i alla kategorier đŸ’©đŸ’©đŸ’©

NĂ€r jag ringde och tjurade för mamma började det vĂ€nda ↩ Att fĂ„ rĂ„gnĂ€lla en stund hjĂ€lper 💚 Ibumetinet började verka och sĂ„ kom grannen och knackade pĂ„ 💊 Han hade förstĂ„tt att jag var dĂ„lig och ville kolla om han kunde hjĂ€lpa till med nĂ„got 💚 KĂ€nns jĂ€tteskönt att ha nĂ„gon pĂ„ nĂ€ra hĂ„ll om det skiter sig totalt 💚 Tack för goda grannar 🙏💚🙏

Jag jobbade liiite och det var gött att höra hĂ€rliga arbetskamraters röster och fĂ„ vara inkluderad i golvvĂ„rd och kakbak đŸȘ Ringde Ă€ven en annan klok kollega och vĂ€n och dryftade bekymren med den "galna" tanten âš” Nej, problemet ligger inte hos mig đŸ‘”đŸ» Ett par sakfel och stavfel rubbar inte jordens bana runt solen 🌍🌞 För att tala klarsprĂ„k handlar det snarare om makt, eller behovet/kĂ€nslan av makt, inget annat ⚔ Been there, done that ☠ 

Kokade Ă€rtsoppa och gjorde vitlökssmör. Maken kom hem med yngsta dottern som rostade vitlöksbröd i ugnen. Strax blir det tunnbad 💩 Just nu kĂ€nns livet livet lĂ€ttare


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0