Snökaos

Sov 12 timmar igen. Masade mig upp och åkte till Hagsätra på föreningsträff. Så fruktansvärt trött. Vi hade tema: Ulla Fagerlin på träffen idag och det blev trevligt. Trist att det blev sista gången i Hagsätra, men vi hoppas att Skärholmen blir lika bra.

(null)
Design: Ulla Fagerlin 

Dåsigheten lättade vartefter dagen gick och när jag skulle åka hem vid två vräkte snön ner… men det tunga huvudet hade lättat. Jag är ju lite av en väderkärring. Skrapade bort ca 15cm snö från bilen när jag skulle åka hem strax före två och då hade jag varit ute och flyttat bilen vid tolv. Det tog två timmar att komma hem. Fem krockar, bilar i diket, två vikta långtradare i Glömstabacken och bilar som står i korsningar och spinner på sommardäck. Jag hade förträngt hur det är när första snön kommer i storstan…

Varje år, samma sak

När första snön kommer

bilar i diket


(null)

Lämnade ett knyppelbord och några knypplingar som ska ställas ut på ABFs 100-årsjubileum hos en av mina elever.

(null)

Maken hade kokat korv och gjort potatismos när jag kom hem… och jag tror att jag ska krypa ner i bingen strax… 
🥱 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0