Den förbannade boden!

"Förbannad" är inte en svordom i detta fall utan ett krasst konstaterande av att min bod, Ugglebo, är förbannad. Jag har tidigare fått rådet att röka salvia därinne och lägga grovsalt i hörnen… det har jag inte gjort än men är snart beredd att ta till vad som helst. Jag är inte arbetsskygg, jag har arbetat så många timmar i denna bod att sammanlagt pratar vi om veckor… nu visste jag att det finns inga kartonger kvar i vänners och släktingars förråd som kunde komma in dit. Har känt mig uppmuntrad och fått iväg grejer till Röda Korset och jobbgrejer till jobbet. Meeeen idag förstod jag att jag kommer aldrig få ordning i Ugglebo. Ugglebo är helt enkelt en förbannad bod. Idag har undertecknad släpat ner en overlock-maskin jag trodde jag skänkt bort, en akvarie-kupa, en halvfull kartong från jobbet som inte hörde dit och tre PLASTBACKAR till Ugglebo. En plastback innehållande betyg, CVn och djurens försäkringspapper står kvar i vardagsrummet. Den vill jag inte tappa bort i evighetsröran. 

(null)

Det är inte arbetet som skrämmer mig, utan  att så fort det finns lite golvyta därnere dyker det upp nytt "skit". Denna gång kommer "skiten" från kubitsen i vårt blivande förrådsutrymme. Maken har ställt det i vardagsrummet och idag efter jobbet bar jag, med stor vånda, ner "skiten". Det är inte jättemycket, men känslan att nåt är väldigt fel i det hörnet av tomten kom för mig. Gästboden har blivit nån sorts förråd, liksom Ugglebo, och det blir aldrig färdigt! Det är ju gammal kärrmark så frågan är om vi byggt bodarna på nån gammal kultplats eller liknande. Vad ska man tro???

Förutom denna "ångestattack" har dagen varit bra! Jag har jobbat hemifrån och dagen har varit riktigt bra och jag har fått rätt saker gjorda. Vovvenaderna har varit ljuvliga. Den första i dimma, den andra i höstsol. Min känsla av en döende sommar har bytts i tacksamhet för färg, svalka och dofter i skördetid 🍎🌻🍏

(null)

(null)

(null)

(null)

Visst skällde jag på hundarna när de åt gräs och lera, men bilderna ger ett annat intryck, ett avtryck som är viktigare. Hösten är precis  så vacker som jag väljer att den ska vara.

Men så godnatt då, världen 🌍 Imorgon är en ny dag 💝




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0