Kalas-söndag

Igår trodde maken att han fått en bit nöt som fastnat i halsen för han hostade och hostade, imorse lät han som en korp och hade huvudvärk. Jag misstänker att han förkylde sig igår när han iklädd T-shirt och shorts stod utomhus och inledde ett fullskaligt krig mot getingarna som kommer in i huset, ett tiotal år gången. De är slöa och jag är livrädd att hundarna ska få i sig en levande geting 🐝 Men nu lät maken riktigt illa och fick stanna hemma och jag åkte själv på kalas. Äldsta barnbarnet fyller 15 år idag och det skulle firas 🎉🎁🎊

(null)
Silviakakan har födelsedagsbarnet själv bakat 

När jag kom stod nioåringen utanför det öppna köksfönstret. När jag ropade hej och gick mot henne klättrade hon in. Då blev jag lite full i 17 så jag klättrade in efter henne. Hon blev nog lite ställd för hon försvann uppför trappen, och i vardagsrummet stod dotterns svärfar med öppen mun. Så vände han sig mot familjen och sa förvånat att "Hon tog köksingången". Då kom min dotter ut i köket och sa att hon inte sett att jag kommit… Nej, jag kände mig inte ett dugg dum, jag bara skrattade, väldigt nöjd med att jag helskinnad kommit in genom fönstret 😂

Det blev ett härligt kalas 🥳 

(null)

(null)
Chip kollar läget i hallen

(null)

(null)

När jag åkte hem klöv blixten himlen, och jag kom att tänka på dramatiken när hon föddes. Vi fick inte träffa henne förrän hon var två dygn gammal. Hennes ena lunga läckte när hon föddes och den måste läka ihop först. Hon har varit kärnfrisk efter det.

(null)

När jag kom hem fixade jag middag och åkte iväg till knyppelkursen. Tre sjukanmälda ikväll, vi andra hade en bra kväll.

(null)
Fönsterhaken i knyppellokalen 😋

Nu kämpar jag mot sömnen. Vill se klart Morden i Midsomer 💤 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0