Weekend i Mariefred

Äntligen‼️ Efter typ två år blev den av (f🦠ck corona), vår weekend där vi skulle bubbla reseminnen från vår tid tillsammans i Huddinge. Och bubbla gjorde vi, vi tre som oftast åkte på endags- och tredagarsresorna som S planerade. S bokade helgen redan i våras för att vi skulle få de perfekta rummen, två dubbelrum med dörr emellan, på Gripsholms värdshus.

(null)
Det var mulet och regnade…

(null)
… men vi satt inomhus och hade hur mysigt som helst 🕯 

Vi checkade in kl 14.00 och inspekterade våra rum, sen gick vi ner i lobbyn och bokade tid för Afternoon Tea. Medan vi väntade på vår tur satt vi och bubblade i lobbyn, och sen… vilken buffé! Det var smörgåstårtor, kallskuret, snittar, scones och efterrätter.

(null)

(null)

(null)
Mums 😋 

Proppmätta släpade vi oss upp på rummen och fortsatte våra samtal. 

(null)
Vilket vackert mönster lampan skapade i taket.

(null)
S fick äntligen sina sockor

(null)
The many faces of Lilla My 😅 De var inte lätta att få till, men de blev åtminstone personliga         

Vi delade en flaska vin innan vi gick ner och åt trerätters kl 20.00🍷 

(null)

(null)
Jordärtskockssoppa med pilgrimsmussla 

(null)
Ångad torsk

(null)
Chokladglass med havreflarn och karamelliserade popcorn 

Vi blev kvar i restaurangen till de stängde, sen satte vi oss i lobbyn tills vi blev vänligt  "utslängda" därifrån oxå.

(null)
Jag låtsas fota L men i själva verket är det Herman Lindqvist jag försöker få en bild på 😂

(null)
Intarsian i golven var historiska. Här planerar Gustav Vasa Gripsholms slott 🏰 

(null)
På 1300-talet låg här en borg som under en del av medeltiden beboddes av munkar

(null)
En del av den skandinaviska kartan på 1500-talet

Halv två kröp vi ner i våra sängar 🕜 

(null)

Jag smög upp och duschade vid åtta imorse, sen kröp jag ner och kollade vad jag missat på sociala medier under gårdagen innan de andra vaknade och vi gick ner och åt frukost i nästan två timmar. Vid 11 checkade vi ut och gick promenad 👣 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Maken fick åka på jobb så jag åkte hem och tog ut hundarna. Nu har jag jobbat en stund, både försökt ragga deltagare till nästa helgs ikonmålning och bokat in hembesök, checkat av hur det går med Knyppelpinnarnas deltagande i Syfestivalen om två helger plus att jag har avbokat kvällens knyppelkurs och försökt styra upp en föreläsarkväll i början av november. Jag mår bra, men har snorat lite sen skrattanfallen i torsdagskväll. Tror det är allergi/trötthet men det kändes inte helt rätt att riskera något för kursens äldre.

Regnet vräker ner i sidled och åskan går för andra gången denna eftermiddag. Tvättmaskinen snurrar, jag ska beställa en almanacka för nästa år, rulla köttbullar till middag och baka bananbröd till mina föräldrar imorgon. Hoppas regnet lugnar sig lite så jag kan ta ut hundarna om nån timme 💦 

🏰 👣Tack för en fantastisk helg 🍲🥂





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0