Easter monday

Provade på att göra en lista idag. Gick halvbra.

(null)

Födelsetavlorna tog mycket längre tid än den halvtimme jag trodde. Jag fick repa upp nästan hela William för att sätta dit det saknade i:et och Ellas bokstäver och siffror gjorde jag om ett par gånger. När jag sen putsat fönster, strukit gardinen plus Ellas födelsetavla samt monterat den sistnämnda upptäckte jag att jag missat födelsedatum och år 🙄 Får göra om imorgon… 

(null)

(null)

Klockan hade hunnit bli tre så jag gick ut med hundarna, vilade en stund och åkte iväg på typ exkursion med fjärilskursen. 

(null)
Nässelfjäril…

(null)
… och videfuks. Båda fotade idag 🦋

Eftersom maken fick åka till jobbet halv fyra imorse och ff var kvar struntade jag i att laga middag 🕞 Stannade på McDonalds istället och tog en burgare på vägen hem till fjärilsläraren 🍔 Vi blev förevisade olika fjärilsfångare i hans trädgård och vittja en fälla han sparat att vittja till vi kom.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vårtaggfly

(null)
Brunaktig vintermätare

(null)
Gulbrämad dykare är förvisso ingen fjäril men den hade gått i fjärilsfällan 😃

(null)
Kungsfågeln sjöng så fint för oss 

Till sist gick vi igenom olika arter inomhus 🦋

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
När man fikar hos en entomolog 

Jag var trött redan när jag åkte dit. Lika trött, men jättenöjd med mig själv åkte jag hem. Ibland ska "lättja" bara övervinnas 💪




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0