Omelett

(null)
Din frukost ser godare ut än vår…

Det blev en dag i solen trots att väderappen lovat molnigt väder. Pratat lite med fina kollegor, styrt av en arbetsuppgift och styrt upp en annan. 

(null)
Säg "omelett" 😄

Förutom att ha legat i solen, odlat fräknar och tankat D-vitamin har jag promenerat med grabbarna. Ragnar är så rolig för när jag tar kopplen eller säger "ska vi gå ut" så skriker han i högan sky och sätter sig på burdörren. Han ska med!

(null)
Goja på g 🦜

(null)
Säg "omelett"  💙💙💙

(null)
Playboy-bunny eller påskharen?

Där jag suttit i min stol har jag kunnat observera livet på tomten. Hackspett, domherre, steglits, blåmes, skata, talgoxe, grönsiska, bofink, gulsparv, bergfink, stenknäck, koltrast och ringduva har besökt mataren. Nässelfjärilen har hastat förbi, men både påfågelöga och citronfjäril har flugit i par och dansat runt varandra.

(null)
Påfågelöga, nässel- och citronfjäril 

Men även denna dag tog slut. Gjorde en kylskåpsrensning och bjöd maken på … OMELETT! Bacon, lök, körsbärstomater, basilikaost, tzatziki och rödbetssallad. 

(null)

🍳 Restfest = nya smaksensationer 😄



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0