Sunny saturday

Morgonen började med kissjakt för Bamse skulle till veterinären 👩‍⚕️ Det gäller att ha stenkoll på när han tänker lyfta på benet och snabbt få in burken under magen och sen parera så tassen inte välter ut de dyrbara dropparna 💦 

(null)
Kan bli vilseledande att förvara hundpiss i kylen… bättre på trappen 💦

Allt var bra med Bamse. Urinen är lika koncentrerad som förut, vilket i sig inte är bra, men det är inte heller värre. Ultraljudet visade att urinstenen och polypen är oförändrade vilket inte heller är bäst men bättre än en förändring till det sämre. Ingen operation krävs och vi får fortsätta hålla koll. Efter besöket passade vi på att gå i ekskogen längs sjön vid Säby. Säby som på vikingska betyder byn vid sjön ungefär.

(null)

(null)

När vi kom hem fick hundarna gå in medan jag la mig i solstolen och pratade i telefonen. Sen hämtade jag ut hundarna och faktiskt somnade jag en stund. Jätteskönt 🥱

(null)
Två små varma kroppar i knät 💙💙

(null)

(null)

Till kvällen kom rådjuren. Vi brukar bara ha den ståtliga bocken här, men ikväll kom tre mycket mindre djur - två getter och en bock. Det såg ut att vara en get med två fjolårskid och de är nog dem vi ser rätt ofta häromkring, men inte på tomten. Jag har trott att det varit tre getter, men ikväll såg jag tydligt bockens små små horn och tofsen under magen. 

(null)
Mars i trädtopparna och Plejaderna snett ovanför 

Somnade nästan till Morden i Midsomer, men bara nästan. En underbar sistanad i månskenet under en stjärnklar himmel.

🌍 Godnatt världen 🌟






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0