Sista jobba-hemma-måndan

Konstaterade på den sena kvällsnaden igår att vill man slippa den ettriga myggplågan ska man gå ut när det är nattsvart. Jag stod en stund helt still i mörkret, tittade på stjärnhimlen och lyssnade till flyttfåglarnas sträckande. Mäktigt 🥰

Idag hade jag satt väckarklockan på åtta. Sände mina arbetskamrater en tanke när alarmet gick. I detta nu avgick bussen från jobbet, på väg till Vadstena. Jag fick aldrig något svar på om jag skulle med eller inte, så jag avstod, tog ut några komptimmar som låg och skräpade i timbanken och tog sovmorgon.

Morgonsysslorna inklusive JointAcademy var avklarat kl 9.00 🦟 Då rustade jag mig för morgonad 🦟 Långbenat, långarmat och högnackat 🦟 Myggen är fullkomligt galna 🦟 Folk ser ut som aliens när de är ute och går, ofta i regnjackor med tillsnörd huva så bara näsan sticker ut 🦟 Jag undviker regnjackan så långt det är möjligt för jag svettas nåt galet i den 🦟 Skulle det vara fett och inte svett som rann hade jag blivit pinnsmal på två dagar 🦟 Nu ser jag till att vara inklädd i sånt myggen inte kan sticka igenom vilket gör att jag bara behöver freda ansikte och fingrar 🦟🦟🦟 och förstås de opportunister som försöker hitta benan i min hårkalufs 🦟 Och apropå kalufsen är det något jag behöver skaka ur med noggrannhet när jag kommer hem för där kan det sitta ett femtontal hoppfulla fripassagerare 🦟🦟🦟

(null)

Klockan 10 var jag stucken och klar ✅ Tredje TBE-vaccinet 💉  Eftersom jag haft borrelia chansar jag inte på TBE. De sista två åren har jag fått flera fästingar och det fick mig att börja tänka. Tidigare har jag bara plockat bort fyra fästingar under hela min livstid varav en alltså gav mig borrelia. På väg till vaccinationscentralen öppnade sig himlen och tvättade både världen och min bil kliniskt ren. Jag fick en p-plats utanför dörren 🚙💦

(null)

Halv elva var föreningstidningen inskickad och jag började jobba 🕥 Att jobba hemifrån har många gånger varit min räddning de senaste två åren. Jag får så mycket mer gjort på den tid jag har till förfogande. Innan domkapitlet ringde hade jag klarat av de arbetsuppgifter jag lagt upp för dagen, utom en. Den hann jag i lugn och ro efter. Jag hade ju arbetstid till 16.30 🕟 

(null)
Huuu, vilket väntrum!

Domkapitelintervjun blev ett alldeles eget kapitel. Har nog aldrig varit så splittrad och oförberedd nånsin. Jag stammade, bad dem upprepa frågor, fick dem att både lägga pannan i djupa veck (vilket kändes som: hur kan någon med ett gediget cv som ditt låta så komplett inkompetent) till att locka till skratt (meh! tanten kan ju vara rolig oxå). Kan bero på var jag befinner mig i livet förstås, med alla tveksamheter kring huruvida jag är så kompetent och duktig som jag tror jag är. Det beror på vem du frågar lixom. Antingen kan jag bara handarbeta, eller så är jag en god kommunikatör och organisatör, idérik, realist, hårt arbetande, inkännande med humor och gott humör. Take a pick👌 Och för den som inte är väl bevandrad i Strängnäs stift kan jag berätta att domkapitlet intervjuar alla "kragar" som söker ny tjänst i stiftet, oavsett om man är vigd för Strängnäs stift, arbetar inom Strängnäs stift eller kommer från nåt annat stift. Fast jag jobbat i Strängnäs stift (Södertälje) är och förblir jag Stockholms-stiftare eftersom jag är vigd i Stockholm. I Stockholm gör domkapitlet bara en koll att man är vigd till tjänst och om man ev har nån anmälan på sig, sen är det klart ✅ 

(null)
Där hamnade frågeformuläret efter intervjun

Nåja, minuter efter att intervjun var över ringde en konfident och jag fick annat att tänka på 📞 

Maken fick steka torsk idag. Jag fixade tillbehören. Därefter har jag lugnat nerverna med virkning 🧶 

(null)
De 23 första dagarna i januari ser ut så här temperaturmässigt.

Nu är det lagom svart ute. Hoppas klara mig från fler myggbett 🦟


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0