Sista söndan i Hovsjö

Jomen sorg. Tisdagarna och torsdagarna i Hovsjö kommer alltid finnas i mitt hjärta. Söndagarna ligger på en god andraplats. Vaknade före väckarklockan och lät tankarna löpa fritt innan jag gick upp, oxå före klockan ringde, och gjorde mig en lugn morgon ⏰ 

Mässa och avtackning gick bra. En predikan som gick rätt in i hjärtat och ett tack från chefen samt en arbetskamrat.

(null)

(null)
En deltagare hade bakat paj. Mitt namn i mitten 🙏

(null)
En annan deltagare tog fina bilder  📸 

(null)
En tredje deltagare hade gjort en jättefin tavla på uppdrag av församlingen. Han är konstnär och motivet var mitt i prick 🎯 

(null)

(null)Den blå dörren!

(null)
Jättebuketten

(null)

Efter fika och snack åkte jag till makens jobb där sonen felsökte min bil. Några varningslampor har börjat lysa efter kamremsbytet för ett par veckor sen.

Gick ut med hundarna när jag kom hem.

(null)
Kopparödla

(null)
Storfläckig pärlemor 

(null)
Vårtbitare 

Efter det har jag bara virkat och tittat på tv förutom att jag gräddade våfflor till middag 🧇 Vi köpte ju en jätteburk nykokt hjortronsylt för ett par veckor sen.

(null)

Har försökt tömma hjärnan. Känns så konstigt att det största avtryck jag lämnat är … handarbete. Jag tänker att Hantverksgruppen som utvecklats till något unikt med alla åldrar och med språkträning är något jag aktivt jobbat med 3-5 timmar i veckan. Resten är … osynligt. 

Nåväl… ska ta sistanaden nu. Imorgon ny vecka och nya äventyr.

(null)
Två veckors temperaturer 🌡️

(null)
Januari månads två första veckor och inne på tredje dagen i temperaturfilten 2023




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0