Årets kortaste dag

Tidigt imorse hände det. Kl 4.27 vände det, ljuset har övervunnit mörkret och dagarna kommer från och med nu att bli längre. Och varje dag kommer solen att stiga något högre på himlen… när vi kan se den vill säga. Men bara vetskapen om att nu går vi mot ljusare tider är ett hallelujah-moment för mig!

(null)
Får jag presentera: Pia🌪️❄️
 
Sov ovanligt gott inatt och vaknade före väckarklockan. Blev jättestressad när jag kom till jobbet och skulle hämta presentkort och ingen var på plats. Jag har aldrig larmat av och visste inte om det var en eller flera dosor som skulle larmas av så jag satte mig i flygeln och väntade. Upptäckte till min lättnad att besöket jag trodde skulle komma kl 9.00 var bokat till 10.00 😅 så jag kunde greja med lite annat tills en kyrkogårdspersonal kom och skottade vid halv nio. Han visade mig hur man gjorde, så nästa gång vet jag. 

Morgonfika med Änglagott. Supertrevligt! Fick ett bra uppslag och en idé till våren. Första besöket kom inte, men det andra. Snabb lunch, sen lite akuta mail innan jag gick ut på "Drällis med tomteluvor" 🤶🏼 

(null)
Jösses, jag ser lika sliten ut som jag känner  mig 🤪

Dagen blev inte den bästa, men såna dagar måste oxå finnas. Nu ska jag vara ledig (från jobbet) i 10 dagar. Har lite skoj i pipeline plus föreningsarbete… om jag får fortsätta vara frisk vill säga 😅

När jag ringde mamma och checkade pappas läge fick jag syn på en vit skåpbil som låg på sidan i vägrenen strax efter Mariefredsavfarten. La på mamma och ringde 112. 

(null)

Olyckan var rapporterad, men inte 17 bara chansar man och åker förbi? Hoppas allt gick bra. Hursomhelst var pappa en aning piggare idag ❤️

(null)

Från tunna läppar

en raspig stämma viskar …❤️

Jag trodde han sov



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0