Dag 346

6 timmar och 11 minuter dagsljus på våra breddgrader. Ännu en dryg vecka till kommer det minska och landa på 6 timmar och 3 minuter… sen vänder det! Detta händer nästa helg, så håll ut‼️

Sov illa inatt. Vurpan igårkväll kändes i bröstryggen och knät. Försökte känna tacksamhet att jag inte slog bakhuvudet i trappen eller bröt nåt. Jomenvisst är jag tacksam, men oxå irriterad. Som om jag inte har nog med värk lixom. Idioti att springa ut och halka i tofflor! Och inte var det norrsken heller 🤷‍♀️

På väg genom vårt område imorse mötte jag två katter 🐈 🐈‍⬛ De var jättesura på varandra och sket fullständigt i min bil 🚙💨 

(null)

(null)

De spankulerade fräsande under fronten på min bil och jag var tvungen att gå ut för att kolla om de passerat eller stannat under bilen. Man vill ju inte köra över vare sig vilt eller tamt, men de hade fortsatt bakom bilen och fortsatte fräsa åt varandra.

Min arbetsdag har varit varierad. Började med att ringa ett utlovat samtal på vägen, fortsatte med att kopiera olika papper före personalmötet. Efter mötet fick jag åka till Nykvarnskyrkan för att hämta mer papper att kopiera plus gå över till Loppan för att lämna blanketter. Sen la jag mig i lunchrummets soffa och förberedde morgondagen. Upptäckte ett blåmärke i handen. Måste ha fått det i toffelfallet igårkväll.

(null)

Efter lunch åkte jag och en musiker till Turinge kyrka och övade inför Luciatåget nästa tisdag.  Det ska bli så kul! Och så härligt det var att sjunga julsånger a Capella i kyrkorummets akustik.

(null)

(null)
Intressant detalj

Hämtade hundarna och åkte hem, gick en sväng med dem och jobbade tre timmar till med listor, samtal, en enkät. Fixade en enkel middag eftersom jag blev ensam ikväll och stickade öronlappar till babymössan.

(null)

Hundarna är kissade och tanten nedbäddad.

(null)
Det har blivit en väl upptrampad stig till fågelmataren. Både rådjur och harar besöker den nattetid så jag brukar fyllla på den på kvällen och skaka ur lite på marken åt dem 🦌🐇 
🌎 Godnatt världen 🌍




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0