Dag 349

Maken såg fem harar som sprang på rad från vår fågelmatare när han kom hem från julbordet strax efter midnatt inatt  🐇🐇🐇🐇🐇 Jag har bara sett två samtidigt 🐰🐰


Jag brydde mig inte om att redovisa extratimmen igår utan tog ut den imorse. Hann prata lite med min lediga make på morgonen och ta det lite lugnt. Huden full med självsprickor och småsår, håret torrt, ögonen rödsprängda, så less på mörkret.

(null)

Det blev en lugn arbetsdag och det är jag glad för. Grät i omgångar på förmiddagen, kollegorna trodde jag var förkyld och jag lät dem tro det. Orkade inte berätta. Pappa har haft besök av ambulans och läkare på förmiddagen. Han ska inte in på sjukhus nåt mer.  Ingen kom på mottagningen så jag kunde titta på när en pedagog och en musiker hade julspel för en förskola. Det skingrade tankarna.


Ett nytt liv gror

För ett annat nalkas slutet

… följer släktens gång


(null)

När jag varit och flyttat på bilen kom jag i samspråk med en av stammisarna på Drällis. Han var lite tidig och hade varit ute och fiskat på morgonen så jag fick en liten föreläsning om jiggar, krokar och isfiske. Spännande 🎣 

(null)
(null)

Åt lunch, sen Drällis.

(null)
Blev pepparkaksdammsugare igen. Man får passa på 😁

Beundrade julkrubborna några lågstadieklasser gjort och som ställs ut i kyrkan över jul. Så fantasifulla!

(null)

(null)

(null)

(null)

Åkte hem via Dollar Store och köpte på mig lite småsaker. 

La ärtor i blöt igårkväll. Maken hade kokat ärtsoppa och värmt badtunnan när jag kom hem. Jätteskönt att glida ner i det varma vattnet 💦 

Känner mig o-hel 💔



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0