Dag 364

Näst sista dagen detta år. Vi har fått 8 minuter mer dagsljus. Årets sista haikutmaning är slut och denna gång har jag verkligen inte presterat. Det är ok det oxå. Missade zoommötet vi brukar ha i början och slutet av utmaningarna  med en dag. Är visst lite dagvill i ledigheten.


Sitter vid datorn

Försöker logga in på zoom

En dag försent 😩


Har ofta blivit nån dag sen i skrivandet oxå och har bara totat ihop något. Det är ok det oxå. Man kan inte ligga på topp jämt.


Underbar fredag

Hårspa och zonterapi 

Ute regnar det


(null)
Veckans visdomsord i almanackan

Jag ser fram emot nästa haikuutmaning. Förhoppningsvis är jag mer taggad då.

(null)
Det är inte jag som orsakar kön, det är snöplogen framför mig. Plogen behövdes idag 🚜 

Imorse gav jag mig av till äldsta dottern och hennes barn. Jag hade lovat julklappsshopping och lunch. Vi sågs hemma hos dem och jag fick träffa tomten 🎅🏼 Jösses vad vi skrattade.

(null)

(null)

(null)
Fixade inbakade flätor inför utgången

Sen åkte vi och åt en ordentlig lunch så vi skulle orka shoppa.

(null)

(null)

(null)

Barnen fick shoppa loss för 300kr var. Det är vad alla barnbarn får på olika sätt. Sen pandemin har det tyvärr mest blivit swish, men även att vi skramlat till något större de önskar sig. De stora tycker det är kul med egna pengar, de yngre brukar handla med sina föräldrar, men i år hängde jag med dessa båda. Man tar de chanser man kan i vardagspusslet 🧩 Jag är inget fan av shopping, men det var roligt att se barnen räkna och jämföra, vad var värt att köpa och inte. Lillasyster köpte nagellack, servetter och en glittrig gympadräkt bla, storasyster velade mer, valde och valde bort. Det blev parfym, cerat, smycken och två skjortor till slut. 

(null)

(null)

Till sist köpte de godis så det blev på kronan 300kr var 😄 

(null)

(null)

Trötta och nöjda åkte vi hem.

Maken överraskade med en varm badtunna. Vi hörde kattugglan 🦉 Första "vår"tecknet 😄

Morgondagen torde bli lugn…





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0