Da’n före Da’n

Jag ligger efter

i utmaningen. Det fick 

bli en haiku. Tjo!


Superslöaste dagen. Sååå skönt! Sov länge. Gick upp och surfade på telefonen till make och hundar sovit klart och gick ut vid halv tio. Jag fixade med mitt och efter frukost gick maken ut och skottade som 17. 

 
(null)Många besökare vid fågelbordet idag


På fm började jag med mitt tilltag till julknytiset hos dottern imorgon - Mozartkulor. Det har blivit ett skämt oss emellan så jag tänkte att det måste jag ha med förutom det andra, olika lådor, laxsnittar, risalamalta, ägghalvor mm. Men jag flippade ut. Hade köpt röd karamellfärg för jag hade tänkt göra några marsipantomtar oxå… nu blev det Mozarttomtar för hela slanten. Några blev kladdiga, några vingliga och några halkade i chokladen eller tappade näsan, men ungefär hälften blev någorlunda presentabla och får följa med på julknytis.


(null)
(null)


Började göra

Mozartkulor, men fick

tomtefeeling


Gjorde tonfiskwraps till lunch. Resten av eftermiddagen har jag virkat och legat i fåtöljen. Somnade när det var ljust och vaknade när det var mörkt. Maken trodde jag sov 1,5 timme. Det var skönt 🥱 Behöver vilan 💚


(null)Lade ihop när Morden i Midsomer tog slut. Då var jag mitt i 14 november och det var -1 grad 🥶 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0