Första fredan i december

I arla morgonstund

lyser snön vit på taken

Än är månen vaken


Årets sista månad och årets sista haikuutmaning. Allt som bryter vintertristessen och julstressen är välkommet.


Den sprängde huvudvärken som kom under resan hem igår låg kvar som ett illamående när jag vaknade. Det hade snöat ännu mer och jag skyller allt skit på väder och att en stor anspänning kanske börjar lätta. Hur vackert det än är så är det jobbigt. Jobbigt med mörkret. Jobbigt med moddiga vägar. Blä 😫 Men maken hade skottat innan han åkte till jobbet, så jag behövde bara sopa en dryg dm snö från bilen innan jag kunde åka ❄️


(null)

Började arbetsdagen i Herrgården där jag plockade på mig listor, kopierade listor, la ut listor i postfack och attesterade fakturor. Fortsatte till Nykvarnskyrkan och svarade på samtal och mail. Övade Luciasånger med musiker. Förberedde lunchbön. Diakonimottagning. Genomförde lunchbön 🙏

(null)

Till sist Drällis.

(null)
Tog en chokladdröm idag. Mustig choklad med havssalt 

(null)

Lagade en stor sats köttfärssås idag så det räcker till en lasagne imorgon. Trött så förbajat.

Pappa har åkt in på sjukhus igen 🏥 

❤️‍🩹

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0