Är du upptagen?

En av mina återkommande konfidenter brukar ställa frågan när hen ringer mig. Jag ska väl erkänna att det händer att jag tänker att "ja det är jag" fast jag säger något helt annat. Den stress-skola jag just nu genomgår på 1177 har fått mig att tänka på just detta fenomen - att all min tid oftast är upptagen. Jag brukar planera mina dagar i detalj för att hinna det jag tror är viktigt. Det ironiska är att när jag råkar få "luft i schemat", oavsett om det är jobb eller fritid, så sitter jag som på nålar för då hade jag kunna hinna med det och det... Dålig planering mao. Eller? Det känns som jag hittat en knut som jag bör börja lirka lite med‼️

Det har varit en jobbig arbetsdag med avbrott för ett tandläkarbesök. Den ena uppgiften vill jag inte längre ha med att göra. Inte för själva uppgiften i sig utan mer för de inblandade parterna… eller bristen på dem. Dessutom ringde två konfidenter hemmahörande i andra församlingar och krävde ekonomisk hjälp. Såna samtal blir aldrig bra av flera skäl. Till sist ett jätteunderligt samtal som jag trodde var ett skämt. En annan kyrka hade sett genom fönstret till Hovsjö kyrka att vi hade bord och stolar i församlingssalen. Nu undrade de om de kunde få dessa 🤔 Han lät lite förvånad när jag sa att "men, vi använder ju dem själva!" 😳

(null)

Klockan var sju när jag la ihop jobbet. Nöjd med nästa torsdags gudstjänst och inte klar med påföljande fredags, men jag jobbar hemifrån även på fredag så det får lösa sig då.

(null) 
Promenaderna idag har varit jättefina. Solen har skinit och det har nästan känts som vår. Kikade faktiskt efter tussilago men det är nog lite tidigt än.

(null)
Denna magiska himmel 🤩

(null)
De är så små och nätta, rådjursspåren 🥰

Kvällspromenaden var dock en mardröm. Halt så in i hoppsan i nattens tilltagande minusgrader, kolsvart och så andra nyfikna hundägare som bara måste lysa mig i fejset med sina hemska pannlampor 🔦 

Färdiggnällt‼️

Over änd out ↩️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0