Fö’lsedag 🌷

Nej det blev ingen blogg igår. Jag var trött och fortfarande irriterad över tisdagskvällens möte. Under gårdagen pratade jag med både min chef och en kollega om det, men jag har bestämt mig för att ro detta i land som planerat, så får vi se hur det blir nästa år. I övrigt bestod dagen av möte, mottagning och ett webbinarium om gängvåldet vilket var mycket givande. Kom hem vid 18-tiden 🕕 Även igårkväll tog maken hundarna för jag somnade. Bestämde mig för att ta sovmorgon idag och åka senare till jobbet för 1. Jag har så många övertidstimmar 2. Jag fyller år. Jag satte oxå telefonen på flygplansläge då jag inte kan stänga av notiserna som surrar i tid och otid på Instagram och jag är f.n döless på alla karlar som börjar följa mitt konto där. Endera dan släcker jag väl ner kontot 😡

Men när jag satte på telefonen imorse blev jag glad. Några hade försökt ringa och jag hade fått sms och meddelanden från mina bästa vänner. Strax ringde både nästäldsta dottern och sjöng och sen föräldrarna som sjöng tvåstämmigt 🎶 🎼 Ikväll ringde brorsan och sjöng duett med sin fru. Imponerande med denna musikaliska familj 🎵 På Facebook har grattisarna rullat in under dagen och folk har skänkt till min insamling till Talita

(null)
Lite vårfin idag. Design Gudrun Sjödén (outlet)

Före vardagsgudstjänsten åt arbetslaget på VWs lunchrestaurang. Det kan bli en mysig vana hoppas vi. Kanske inte varje vecka men att vi äter ihop varannan torsdag?! Gudstjänst och kyrkkaffe med reaktioner på en tuff och bra predikan, sen lite admin innan jag åkte hem.

Klockan sju hade maken bokat bord på Naskovit 🕖 Det var första, men absolut inte sista gången vi går dit.

(null)

(null)

(null)
Rökta mandlar, grillad halloumi och chips de lux till förrätt. Räkmacka på kavring, smörrebröd med laxröra och inlagd gurka, arancini och fisktaco på torskrygg och en liten god sallad med mynta. Jag slog till på en efterrätt oxå - friterad camembert med hjortron 😋

Nu ska det bli skönt att krypa ner. Två halva arbetsdagar och en ledig lördag kvar på denna vecka.

De odlas fram i

alla färger och former

Älskar tulpaner 🌷 


(null)
Jag hade önskat mig tulpaner, och det fick jag 💐 Älskar tulpaner 🌷



Kommentarer
Postat av: Filippa

Hej! Fin blogg du har!
Jag såg en tröja med Pippimotib du stickat förut… ja hade en likadan när jag var liten som min farmor stickat åt mig.. tyvärr är nu tröjan borta och även min farmor.. tänkte fråga om du möjligen har mönstret på den och skulle kunna dela/sälja de åt mig?:) skulle vara så roligt att sticka en åt min lilla Pippi-tokiga 2-åring ❤️

Svar: Hej Filippa!Tack, vad roligt!
Orginalmönstret är borta men du kan få en kopia på kopian. Då behöver jag din adress.
Må så gott ❤️
Guggelutt

2023-02-09 @ 22:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0