En kebab utan kött?

Tydligen hade inte snöröjaren den där kombon av skopa och sand igår. När jag, efter ett härligt stickpass 🧶, skulle gå och lägga mig vid 23-tiden, kom han åter och sandade så fint. Morgonpromenaden blev inte alls lika smärtsam 👣🐾🐾 Och solen gick upp när min väckarklocka ringde. Kl 7.04! Och vi har snudd på 4 timmar mer dagsljus än 21 december. Något att glädjas åt 👏 

Dagen blev inte som planerat, men himla bra ändå. Lämnade hundarna till nio och körde vidare ner till Trosa. Pappa var lite svårväckt så istället för att åka ut på utflykt i dimman blev mamma och jag sittande i köket och pratade ett par timmar. 

(null)

Tidig em gav vi oss iväg till mammas sjukgymnast. Medan hon tränade satt pappa och jag i väntrummet och pratade.

(null)

Sen åkte vi på en liten miniutflykt till Gnesta och deras favoritgrill GnestaKurre. De har åkt dit imånga år men idag var det premiär för mig. Pappa ville ha fisk och mamma hamburgare utan bröd, så när jag bad om en kebabtallrik log han och frågade "en kebab utan kött?" 😆 Gillar folk med humor 😄

(null)

(null)
Nr 5 och 6 från vänster är två killar från Halland. Bilden är arrangerad men autentisk.

(null)
Jag är inte förtjust pommes frites men dessa strips var jättegoda.

(null)

Vi åkte en annan väg tillbaka hem och stannade i Vagnhärad och köpte blommor.  Mamma köpte en bukett tulpaner åt mig. Älskar tulpaner 🥰

(null)

Strax efter sju bröt jag upp och åkte hem. Stickar, tittar på Bond och njuter av garnet mellan fingrarna 🧶 

(null)
Snart första nystanet stickat 🧶 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0