Årets första ”torsdag i Hovsjö”

Plötsligt ligger jag

på mage och tuggar snö

Hatar hatar is


Det var skönt att få sova lite imorse. Jobbade ett par timmar hemifrån men borde fattat att jag glömt sätta på ljudet på telefonen eftersom den var så tyst. Det upptäckte jag när jag skulle åka och ringde upp missade samtal från bilen. Men innan jag åkte gick jag ett par km med hundarna. Vädret var vackert, men jäsingen så lömsk snön är. Rätt var det var låg jag på mage med munnen full av snö samt ömmande knä och handleder ❄️ Jag slog händerna i marken och skrek rätt ut hur mycket jag hatar, hatar, hatar den j🤬vla h🤬lvetes-isen. När jag lyckats kravla mig upp trodde jag först att jag skulle få sjukskriva mig, men smärtan avtog tackochlov på hemvägen och blev hanterbar. 

(null)
Brun kärrhök på låg höjd 🦅 

(null)
Blå-is några cm under snön 🤬 

Jag stannade till vid Spelpoolen och hämtade ut mitt nya körkort, mitt förra gick ut igår så jag fick legitimera mig med passet. Lite fånigt men om vi inte har regler… var går gränsen?

Nästa anhalt blev restaurang Liban där vårt arbetslag tackade av vår vikarierande musiker som varit med oss i ett år. Vi kommer sakna henne. 

(null)
Maten var jättegod 😋 

Efter lunch åkte de flesta av oss upp till Hovsjö för vardagsgudstjänst. Fina psalmer och en gripande predikan om Miriam, Yosuf och Carina som följde stjärnan. Den kommer finnas kvar i mitt hjärta ❤️ 

(null)

(null)
Imorgon hittar de vise männen till Betlehems stall 

Jag fick ge mig av lite tidigare då dagis stänger 16.00 dag före röd dag. Jag hann förbi Ragnhildsgården med två pussel som ska bli delvinster i lotterier till förmån för ACT 🧩 sen gick jag en promenad med hundarna i Geneta. Dag före röd dag hinns inga promenader med utan det blir bara en snabbkiss eftersom mattar och hussar hämtar sina hundar från 12.00. 

(null)Dessa vägar kände Bamse och Rambo igen. Här går de sannolikt ofta med dagis.

Ringde de två sista missade samtalen i bilen på vägen hem. Det andra samtalet slutade lite dråpligt då hen önskade mig en god trikoners dag… jag fattade ingenting. Men är inte det idag? Vad? Trikoners? Jag vet inte vad trikoner är, sa jag. Hen blev tyst och sa sen "tre ko nung ar". Oj vad vi skrattade. Tre konungarnas dag, de tre vise männen som har sin dag på trettondagen, den 6 januari 🤴🤴🤴

Gick en sväng till när vi kom hem så hundarna skulle klara sig till kvällsnaden. Maken var och handlade middagsmat och kom hem med koldolmar. Det var längesen och gott.

(null)
Man ska aldrig vänta med att ta ett foto. När jag gick med hundarna var himlen klar och häftiga skuggor spelade på snön. När vi kom tillbaka hade en skärm lagt sig framför månen som snart är full 🌕

En stillsam kväll vid Tvn. Maken sprang precis ut med Rambo som har ont i magen 😳 Själv har jag ont lite överallt. Inte längre i handlederna men i axlar, nacke, höger höft och framförallt knät. Minns ju inget från själva fallet så jag vet ju inte vad som tog i först eller hårdast, men högerknät har jag definitivt slagit i 😤

💥 Godnatt världen ❄️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0