Gul bil ett två tre

Jag bar faktiskt in lillesyster efter nån timme igårkväll. Det blev för varmt. Men jag hade svårt att somna ändå. Gick upp vid halv ett, tog en Alvedon och åt lite chips medan jag tittade ut i den ljusa sommarnatten och tänkte att jag har ju sovit så bra på sistone så det göööör inget att jag sitter här och äter chips mitt i natten 🕧 Somnade gott sen. Vaknade till vid fyra och sen hörde jag storasyster nynna vid sex 🕕 Kvart i sju gick larmet, sen blev det fart. Frukost, lämpliga kläder, promenad och skjuts 🚙💨 

(null)
Låååånga skuggor. F ö kunde vi konstatera att storesyster är axelhög och lillesyster tutthög om man mäter sig på mormor 😅

(null)
Älskart 🥰 #reclaimtheflamingo 🦩

Ringde dottern och vi bestämde att ta en långpromenad tillsammans. Vi fastnade i snack och stickor en stund innan vi kom iväg 🧶

(null)

(null)

(null)
Hjälper matte att få ut humlan 🐝 

Vi passade på att äta en god lunch på secondhandbutiken. Kändes helt ok att bli övermätt eftersom jag lovat barnen "mormors pannkakor" till middag och det har blivit lite för mycket pannkakor för mig på sistone 😅

(null)
Kycklingpaj med sriracha 😋 supergod!

(null)
Pecannötspaj 🤤 milde så gott!

(null)
Det här är en grej mellan både dottern och mig OCH barnen. Man får vara beredd på en smäll precis närsomhelst, och lillesyster kör ett eget rejs med gula hus, lastbilar, blommor, ja vad som helst när hon kommer i gasen 😄

Dottern åkte iväg och jag gick upp i lägenheten en stund - stickade och gjorde pannkakssmet. Åkte sen och hämtade barnen. Hundarna ville inte följa med, de var trötta efter långpromenaden. 

(null)

När vi kom hem stekte jag pannkakor och stickade medan barnen roade sig själva. Lillesyster "sminkade" sig och storasyster sydde en kudde åt sin nya pojkvän.

(null)

(null)

Efter maten gick vi ut med hundarna. Lillesyster konstaterade att "kiss är vatten som får blommorna att växla upp". Alltså, jag kan inte rätta henne. Visst kan man väl säga att blommorna växlar upp? 

(null)
Söta som socker! Folk vände sig om och tittade efter dem 😍

(null)
Lilla divan vill ha en elsparkcykel så man slipper sparka. Hon är så lat och hon får oss alla att serva henne för man skrattar ihjäl sig åt hennes diva-later 😂

(null)
Var tog storasyster vägen 🤔

Redan på vägen hem från fritids och förskola önskade sig barnen dusch och hårtvätt igen till kvällen. Tydligen var det skönt att få hårbotten kliad av mormor 👵🏻 Klart mormor tvättade håret på dem igen. Sen blev det nya flätor för lockigt hår, Black Pink och Babblarna. 

(null)
och där sitter gosisarna 😍

(null)
Nu finns det förvisso vääääldigt gott om mås här, men denna kändes ändå som en hälsning där den låg, från vem vet jag inte…

Nu är hundarna rastade för natten, Williams tröja färdigstickad och mormor doftar barntvål.

👣🐾 Godnatt världen 🚙💨




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0