Dag 194

Det regnade när jag gick ut med hundarna igårkväll så jag blev sittande en stund till vid Tvn så de hann torka upp innan vi gick och la oss. Återigen snarkade jag maken ur sängen då jag bara kan ligga på rygg pga den envetna värken i höften. Skrev och frågade JointAcademy imorse om man kan behandla det med en kur ibumetin. Den nattliga värken är verkligen en plåga. Fick till svar att artros går i skov och att det förmodligen är en pågående inflammation. Bestämde mig för att vara ihärdig med artrosjympan men att oxå börja äta ibumetin regelbundet en vecka, det är ju antiinflammatoriskt.

Såg till att gå upp när jag vaknade klockan åtta 🕗 Lät morgonen bli lugn. En uppfriskande morgonpromenad efter nattens regn bjöd inte på fjärilar, men sniglar och snäckor 🐌 

(null)

(null) 

Fixade klart hemma, tog en kort sväng med hundarna och åkte iväg 🚙💨

(null)
Äntligen ville ängspärlemorfjärilen bli fotograferad. Har jagat den i dagar 🦋 

Nästäldsta dottern ringde när jag var på väg och frågade hur långt jag kommit … Jag och mitt lokalsinne 🤔 "Den krokiga vägen vid runstenen", svarade jag. "Du menar Varpsund", svarade dottern. De känner mig väl, mina barn!

(null)

Det blev en fin eftermiddag med barn, barnbarn och hundar.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Har du godis, eller?

(null)
Snoken hade nyss ätit

(null)
Vilka ögonfransar Juni har!

(null)
Chip och Juni tittar på när lillesyster ritar vildsvin 🐗 

Jag åkte hem när de skulle åka och bada framåt fem. Hade glömt baddräkten och så är jag trött efter flera nätters värk. Köpte mig en hamburgare på hemvägen 🍔 och började sticka babykläder till min gudson som ska få en baby 👶 Vi kan inte komma på hans bröllop i augusti, men han önskade sig nåt stickat till babyn, så det ska han få.

Maken kom hem nån timme efter mig. Lät ett gäng ungar plocka hallon av våra buskar, de frågade så artigt. Skulle gjort det i morse men tyckte inte att jag hann, skulle gjort det ikväll men orkade inte. Nu satt jag och hängde vid Tvn med stickorna och lyssnade på fyra glada barn istället ❤️

(null)

Av nån outgrundlig anledning fick jag för mig att kolla efter mina, sen midsommar försvunna, bilnycklar ovanpå torktumlaren 🔑 Har letat på andra omöjliga ställen men ikväll letade jag i morgonrocksfickorna, i ljusglasen på toa och ovanpå skåpet där borsten ligger samt ovanpå torktumlaren 🔑 I torktumlare och tvättmaskin har jag letat flera gånger 🔑 Döm om min förvåning när de låg ovanpå! Det enda jag kan tänka mig att jag lagt dem där när jag plockat upp tandborste mm och sen har de lixom "hoppat" inåt mitten när jag tumlat kläder 🔑 Det lär dröja innan jag lägger dem på ett galet ställe igen 🔑 

Har fortsatt sticka och titta på tv. Har gått sistanaden och vi ska strax krypa i koj 👣🐾🐾

(null)
Kan en människa vara så här liten???   






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0