Just do it‼️

Pratade med tre kollegor och vänner igår. Det är en del jag arbetar med att lägga bakom mig, med olika framgång. Misslyckanden och rädslor är en sak, men ignorans och manipulation är svårare. Nåväl, det kommer gå över… det är tillochmed på god väg att gå över! Försöker se det som omognad och oförstånd istället. Själv är jag ju näst intill perfekt, en vis gammal dam utan fel och brister 😉

Hade svårt att kliva upp imorse. Låg och funderade. Dels på vad som behövde handlas, vad som behövde packas och hur ska jag lägga upp tiden mellan semestern och mitt avslut på jobbet. Bestämde mig för att göra en jobblista där jag kan fylla på när saker jag behöver göra på jobbet dyker upp i minnet. Då slipper jag tänka jobb under semestern utan kan bara släppa det i kom-ihåg-listan ✔️ Att skriva en inköpslista kändes bara som slöseri med tid, bättre att roama hyllorna i affären och lita på en lååååång erfarenhet av att semesterhandla ✔️ Packa för drygt två veckor när man inte vet väderförhållanden är oxå knepigt. Skrev lista i stora drag istället för detaljer ✔️ Suckade djupt, tänkte: Just do it‼️ och lät dagen börja.

Satte på första tvätten, därefter morgonsysslorna i vilka numera artrosjympan ingår.

(null)

Gick vanliga rundan till Fågelholk 3, njöt ett underbart stilla regn med ansiktet mot himlen, såg några vingar fladdra förbi - vita, bruna och oranga 🦋

(null)
Undrar om det fortfarande är nån som häckar i fågelholk 3?

Diskade. Vägrade känna efter om jag hade lust att åka och handla eller inte: Just do it‼️tänkte jag och kom hem med tre fulla kassar, (hade ändå glömt grönsakshyllan), veterinärfoder till hundarna och en nytankad bil. Tog ur ren tvätt och fyllde maskinen igen, packade kläder samt regnkläder och badkläder, satte mig att vila och gick igenom vad som var kvar. Tog ut 150gr smör som skulle bli rumsvarmt och två bitar lax ur frysen. Gick ut med hundarna. Vissa dagar är det bara fjärilarna som lockar, men artrosvärken är inte alls lika illa längre så bara jag kommer iväg brukar det vara härligt att gå 👣

(null)
Det här är nog en silverstreckad pärlemorfjäril

(null)
Skogsgräsfjäril 

(null)
Kottarna är ju sååå söta 😍

När jag kom hem igen gick jag ut i hallonbuskarna.

(null)
Det blev hela byttan full. Hälften hamnade i frysen och den andra hälften blev hallonpaj 🥧 

(null)
Såklart my precious Mr Gaphals fick smaka 

Fortsatte packa. Hade tänkt belöna mig med att gå på en dramatiserad stadsvandring ikväll men blev blåst på konfekten 🍬👣 Hade väntat för länge och biljetterna var slutsålda ☹️ Fixade lax med vitlökstäcke i ugn och couscous med stekt babyspenat när maken kommit hem och klippte gräsmattan. Smulade degen till pajen så fick den åka in ugnen efter laxen. Gick en tredje promenad när maken åkte ner till båten och började packa den 🛥️ 

(null) 

Kvällen ägnade jag åt stickning. Gudsonens sons tröja var knepig i halslinningen men jag klurade ut det tillslut.

(null)

Hann även fästa trådarna i Willes tröja så nu behöver inte den följa med ut på sjön 🛥️

(null)

Nu blir det en stunds sömn 💤 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0