Ensam hemma

Dagen efter en fantastisk helg. Dagen efter-känslan har varit förfärlig och nästan lite ångestladdad. Högsommaren dallrar och framtiden är oviss. Masade mig upp tillslut och tittade på att göra-listan jag skrev ner igår, tacksam över att jag bytte dag med mamma och pappa. Åker dit imorgon istället.

Svetten rann under morgonpromenaden. Märkligt att när jag ser fjärilar glömmer jag både höft och hetta.

(null)
Rapsfjäril på tistel  (1:a generationen)

(null)
Citronfjäril på tistel

(null)
Rapsfjäril på tistel (2:a generationen)

(null)
En nykläckt Vinbärsfuks. Det flög flera stycken runt oss, små och fräscha i färgen 🎨 

(null)
Slåttergräsfjäril 

(null)
Hedblåvinge på smörblomma 

När vi kom hem började jag bocka av listan.
✔️ Artrosjympa
✔️ Orkidéen, ansa och snygga upp

(null)

(null)
Den vita denrobium jag fick till julavslutningen 2019 av mina elever 🩷 Den blommar ett par ggr om året 

✔️ Skriva ett gåvobrev 
✔️ Skriva klart Stadkanten så långt det går

Så var det redan eftermiddag och dags för ny vovvenad. Hundarna orkade knappt i värmen, men 1 km fram och tillbaka = 2 km lyckades jag få med dem på iallafall. Tillochmed fjärilarna verkade ha sökt skugga för de var många fler på morgonen.

(null)
Ängsmygaren vilade på ormbunken

(null)
Ängspärlemorfjärilen tog sig en slurk rödklöver på vår tomt 

(null)
Den slitna skogsnätfjärilen jobbade med en rölleka, oxå på vår tomt

När vi kom hem hade jag mest lust att stänga in mig och slå igång ACn, men jag härdade ut och gick ner till hallonbuskarna. Till kvällen kommer bromsen och då blir det omöjligt att skörda. Ungefär en liter fick det bli, sen var jag sjöblöt och gav upp.

✔️ Plocka av hallonen

(null)

(null)

(null)

(null)
Gottigottgott

Jag fortsatte att vara duktig inomhus, gjorde köttfärs- och bechamelsås till en lasagne….

✔️ Lasagne

(null)

… och ett bananbröd 🍌 

✔️ Bananbröd

(null)

Sen fick det räcka med jobb för idag. Diskade upp, tog en tallrik lasagne och satte mig vid Tvn en liten stund.

Delade upp lasagnen i matlådor och gick ut en sväng till med hundarna.

(null)
(null)
Har aldrig sett så nya kottar förut! 

Duschade igen och tvättade håret. Ringde maken och bad honom ta en kort kvällskiss med hundarna när han kommer hem. Han har haft ärenden i kungliga huvudstaden och är på väg hem med min nyservade bil 🚙💨 Jag är heeelt slut!

🦋 Godnatt världen 🦋



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0