13 juni

Lupinernas tid

Vacker, men ovälkommen

som invasiv art 


Upp halv sju 🕡 Väckning frukost och kort vovvenad, vi satt i bilen halv åtta för att åka till skola och förskola 🕢 

(null)
Skolan var lite osäker på om "löshåret" skulle räknas som mössa/keps, vilket tas av när de går in… eller som accessoar vilket man får ha på sig 😅

Kvart över åtta var jag "hemma" igen och passade på att gå lite längre med Bamse och Rambo innan det blev riktigt varmt. 

(null)

(null)

Förmiddagen i stort har ägnade jag åt att sticka och slappa. Har beställt nytt garn och ett nytt mönster 🧜🏼‍♀️ så jag fick rappa på med sockorna 🧦 

(null)

Jag fixade iordning en jättepannkakssmet medan jag stickade på en stund. Rätt var det var klev en främmande man in och undrade förvirrat: "bor inte jag här?" "Det tror jag inte", svarade jag. Hundarna skällde som 17 och när han stängde dörren konstaterade jag att hundarna tydligen hängt efter honom. Öppnade dörren och två snopna hundar kom in igen.

Sen förra gången jag var här har barnen och jag haft koll på en mås som häckar i hörnet av taket på grannhuset. När jag satt i soffan och stickade hörde jag ett nytt ljud och tittade ut. Föräldrarna höll stenkoll på en nykläckt unge dom var ute på sitt förmodligen första äventyr, fem våningar upp i luften. "Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli"‼️

(null)

(null)

(null)

Gräddade 30 pannkakor till frysen medan dottern, en kompis och barnen var och badade.

(null)

Kilade ut på en kortis med hundarna och stekte sen potatisplättar till middag på potatismoset som blev över igår. 

(null)

(null)
Kvällspyssel

Nu sover barnen och dottern, hundarna är nattrastade, lillasysters sockor är klara och jag har pratat med mamma. Pappa ligger kvar på sjukhuset med antibiotikadropp.

(null)
🥞 Godnatt världen 🥵

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0