Bara vara

Försöker greppa

här-, när- och därvarande 

Stirrar i taket 


(null)

Det har varit en lugn och regnig dag. Maken har tagit alla vovvenader och jag har läst ut boken om Svitjod och större delen av Sörmlands hembygdsförbunds bok om Tosterö kommun från 1968. Spännande att läsa om istidens stenblock och vattentunnlar, naturens fenomen och vikingatiden men jag tappade intresset vid beskrivningarna av inredningen i olika herrgårdar. Får se om jag tar mig för att läsa ut den imorgon. Hursomhelst håller jag på att göra upp en äventyrsrutt nedåt Gnesta-Flen och fornlämningarna vid Aspa Löt och Blacksta kyrka. Något att längta till.

Maken var in till stan och hämtade paket. Han passade på att köpa tårta till oss med anledning av Bamses 13-årsdag. Han får ju bara äta sitt eget foder pga urinstenarna, men idag fick han slicka faten 😜

(null)

(null)
Bara ett par månader gammal 🐶

(null)

Gjorde en hopkoksmiddag av frys- och kylrester före tunnbadet💦

(null)
Spaghetti, räkor från olika påsar, mozzarella och cocktailtomater 🦐 🍅 

Nu lite Mord i Midsomer och snart hägrar sängen 🛌 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0