Fredag i Tveta och Södertälje

(null)

En klar morgonsol

gör en jättestor skugga

av en liten hund


Sov som vanligt jättegott i husbilen. Åt frukost med maken i hans personalrum och gick morgonpromenad i strålande sol. 


Anlände Hovsjö strax efter nio och gick igenom dagen.


Klockan 11.00 assisterade jag bästa kollegan vid en jordbegravning. Det blev fint, om än kallt och blött.

(null)
Är så nyfiken på den smed som gjort handtaget till Tveta kyrkas sakristia 

(null)
Tveta kyrka

(null)
Bästa blöta kollegorna

Vi åt lunch tillsammans på Royal India, sen gick jag på webutbildning med diakonkollegorna kring överbelåning.

Vid fyra skickade kollegan mig i säng, en halvtimme senare bjöd hon mig på linssoppa, kex och kaffe innan det var dax för dagens sista pass. Snacka om lyckligt lottad 💚

(null)
Vilrummet kommer jag garanterat utnyttja igen!

Klockan fem började folk droppa in i St Ragnhild för världsböndagen. Det blev en smått kaotisk men ändå värdig tillställning med dubbla musiker, spontan bön och lite då där. Det får vara så ibland i ekumenikens hägn.

(null)
St Ragnhilds kyrka 

Kom hem strax före nio. Maken hade köpt smörgåstårta… 

Har glott llite på tv och börjat på Willes tröja

(null)

 ⛪️  Godnatt världen 🧶 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0