Grått

Blundar och tar in

mörkret, doften, tystnaden

Gässen på avstånd 


Grå söndag i slöhetens tecken. Har inte gjort mycket. Försöker analysera vad det är som gör att de torra kittlande hostattackerna liksom tar slut på syret i hjärnan och orsakar yrsel. Pressar den hårda hostan ut allt syre ur lungblåsorna? Den andra hostan där skiten i lungorna släpper är bara befriande.

Fick ett ryck mitt på dan och gick ut i skogen i tron att jag skulle möta maken på hemväg med hundarna. Efter ett par km kallsvettades jag och ringde maken. Det visade sig att han gått en helt annan slinga och var nästan hemma igen. Han vände och mötte mig. Det var ändå riktigt skönt att komma ut i skogen igen, lite blött men ingen is.

(null)

(null)

(null)

Satt en stund och jobbade lite med föreningstidningen. Har inte orkat jaga artiklar till detta nr, men det blir en tidning ändå, om än lite färre sidor…

(null)

Fixade snabbmat - lax i ugn med citronpeppar och sötpotatismos 🍣🍠 innan vi gick ut och badade tunna💦

Nu har hundarna fått sin sistanad och jag försöker varva ner före sänggåendet, ett knep för att somna lättare har jag hört 😄


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0