Intesåmycketbättresöndag

Nu börjar det bli riktigt jobbigt. En vecka 🤧🤧🤧 Tur att jag jobbar hemifrån imorgon för mår jag inte bättre skulle det bli tufft. Hostan gör så vansinnigt ont och gör att jag sover illa. Jag återbudade mina knyppelelever ikväll för kurs var inte att tänka på📍men har försökt roa mig så gott det går ändå. Har läst en del av mina egna sommarbloggar och längtat samt lite i ena fjärilsboken och letat fjärilsbilder bland mina foton, sen har vi fikat utomhus och jag har provat kameran lite.

(null)

(null)

Har inte orkat sticka idag, men funderat på skillnaden mellan härvarande och närvarande. Fredagens psykologbesök i stressskolan bokade jag om och tänkte förbereda mig lite bättre till ombokningstillfället på fredag. Nån ölreklam pratar om här- och närvarande, det är inga nya uttryck men efter den stressiga tid jag har bakom mig har de fastnat. De är bra typ motsatsord fast det borde vara samma sak. Kopplar ihop dem med stresskolans "medveten närvaro", ett begrepp jag tycker är lite uttjatat. "Medveten närvaro" liksom "mindfulness" må vara bra, men kan oxå hjälpa till att tänja stressen ytterligare. Tekniken är livsfarlig om man tänker medveten närvaro i varje möte och detalj i en överbelastad arbetssituation. Medveten närvaro i en sund arbetssituation och en schysst fritid är nåt helt annat.

Nu ska jag sova!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0