Onsdag i Södertälje

Knarr under skorna

Morgonsol gör himlen rosa

och talgoxen pigg 


Gick upp tidigt och åkte tidigt för att försäkra mig om en p-plats i garaget och hinna med administration före mötet kl 8.30. Därefter morgonbön och mottagning.

(null)

Mottagningen var lugn till att börja med. Hann nästan skriva klar en ansökan innan det small till. Ett telefonsamtal och sex besök de sista 40 minuterna. Det sista besöket drog över tiden och det nästsista fick sitta kvar och skriva. Hann slänga i mig lunchen på 10 minuter medan sista besöket väntade på papper som skrivaren vägrade skriva ut. Jag gick upp på mitt rum och fick ut papperna där så jag kunde lämna dem. Två möten på varandra sen bringa reda bland mina egna utskrifter av papper om världsböndagen, begravning, förbön, utfärd, fondansökan, sen tog jag emot ett besök på mottagningsrummet. Då kom utskrifterna, mer än fyra timmar efter konfidenten gått hem. Är det konstigt att stressnivån är på max? När jag plockat ordning på mitt rum och stängt av datorn var klockan halv sex 🕠 Hämtade hundar och ringde dagens sista samtal på hemvägen.

Skönt att jag lagade maten igår så det var bara att värma. 

(null)
Sista varvet i halslinningen 😃

(null)
Unnade oss brie och hjortronsylt i crustader. "Receptet" fick jag av vaktis i Brunnsäng i söndags. "Farligt" gott 😜

Strax dax för sistanaden och skutt i bingen 😴 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0