Söndag i Vårsta

Stack tidigt imorse och hämtade mina föräldrar. Mamma skulle predika i Vårstakyrkan och det ville jag inte missa. Det var länge sen jag hörde henne predika. 

(null)
Vårstakyrkan med dess speciella form. Mina föräldrar var med och byggde den för mååånga år sen

(null)         
(null)
Gudstjänsten hölls i församlingssalen…
  (null)
… eftersom den stora fina kyrksalen blir så dyr att hålla varm i nuläget

(null)
Det pågick en utställning i församlingssalen. Blev så förtjust i kon 🐄          

Vi passade på att utflykta lite på vägen hem. Vi stannade till i Rosenhill och åt goda mackor 🥪

(null)         
(null)         
(null)

Sen svängde vi av och tog färjan från Näsholmen över till Skanssundet. Missade färjan med tre minuter, men jag såg skyltar när vi stannade vid färjefästet och kunde läsa lite om de fyra skanserna (Pålsundet, Kasholmen, Skansholmen och Nässkansen), som skulle skydda oss från ryssen för 400 år sen. Skansarna övergavs  på 1700-talet, dagen innan ryssens skärgårdsflotta kom och brände ner Södertälje och gårdarna runtom Grödinge. Vill minnas att jag hört om branden i St Ragnhild där jag jobbar nu🔥 

(null)
(null)
(null)         
(null)             
(null)

Vi åkte riksettan upp till Vårsta och vägen över Skanssundet hem. Fantastiska vägar. Jag gick inte in till föräldrarna när vi kom tillbaka utan styrde kosan direkt hem. Jag ville laga middag och träffa maken innan han for iväg på rondering. Det blev Wallenbergare, kantarellsås på höstens frysta kantareller och sötpotatismos 🍠 Det har blivit alldeles för mycket sädesslag den senaste veckan och jag är så svullen. Fsttsr inte varför jag inte är hårdare mot mig själv.

Nåväl. Ser fram emot en god natts sömn nu 💤 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0