Torsdag i Salem, Hovsjö, Strängnäs och Järna

Sippar svart kaffe

Klämmer kaviar på ägget

Gässen i fylking 


Min arbetsdag började med telefonsamtal och fortsatte i Kyrkskolan vid Salems kyrka. Jag deltog i kontraktskonventet om bibelöversättningar. Inte det jag förväntat mig, men helt ok ändå. 


(null)1100-tal och Botvids första begravningskyrka


(null)Varken knypplat eller virkat

(null) Predikstolen ovanför altaret!

(null)Diakongos. Tack för bilden, J 💚

(null)Näää, nu behöver ho’ tvättas igen 🤔

Efter konventet blev vi bjudna på lunch, sen åkte jag gamla vägen till Södertälje och vidare till Hovsjö. Vägen mellan Salem och Södertälje behöver utforskas mer! Såg flera natutskyddsområden och minst en runsten!

Efter vardagsgudstjänsten, med en predikan som talade direkt till mig, hade jag ett samtal och sen en intervju om prostitution för LT. Jag har blivit lovad att få läsa igenom den innan publicering. Så himla känsligt ämne! 

Vid fem plockade jag ihop och begav mig mot Strängnäs för att gå studiecirkel på Studiefrämjandet. En trevlig kväll med lite arter, olika stadier och annat som kom upp.

Nedan kommer några av mina bilder:
(null) Silverstreckad pärlemor 

(null)
Påfågelöga 

(null)
Sälgskimmerfjäril 

(null)
Makaon 

(null)
Amiral

(null)
Apollo

(null)
Blåvingar, hedblåvinge kanske?

Efter avslutad kurs åkte jag till Järna, gick ut med hundarna medan maken spolade av min bil. Nu ska det bli riktigt gött att få sova 😴






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0