Vårdagjämning

(null)
Ragnar fick hänga med på morgonpromenaden 

Jobbade några timmar på fm. Halv två hade jag läkartid och hon tog sig gott om tid med mig, nästan en hel timme 🕜 Sen blev det provtagning samt längd och vikt. Till min förvåning blev jag sjukskriven i tre veckor, det hade jag inte förväntat mig. Hann inte tänka så mycket just då för jag hade brått. Trodde jag skulle vara från VC vid två 🕑 och hade planerat att parkera vid Gula Rosorna och gå ner till st Eskils källa med hundarna, men nu blev det en väldigt kort kiss-sväng innan Bamse lämnades in hos frissan för en makeover 🕒 

(null)
Före med vinterrufset

(null)
Vårdagsjämningsfin efter

Fixade tacos när maken kom hem och gick ut med hundarna. Ikväll har jag hunnit tänka.

Efter en grå dag

skingrades molnen

Natten är stjärnklar


(null)
Jag hörde en berättelse om Orion och Plejaderna. Någonstans i världen (Grekland kanske) syns Plejaderna ovanför ett berg med platt topp. Där kallas de även för De Sju Jungfrurna liksom den hos oss även kallas Lilla Björn. Sägen säger att Orion var sugen på de vackra flickorna och jagade efter dem, de flydde upp på berget och upp i himlen. Grymt.

Nej. Huvudvärk. Behöver sova och samla kraft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0