Äntligen lite knyppling

Gick upp kvart över sex imorse och gjorde mig iordning. Lämnade hundarna hos maken som jobbade sen tidig morgon, och till sist iväg på Knyppelpinnarnas sista träff för våren. Först styrelsemöte som vanligt, men kl 11.00 kom Sam (min första knyppellärare) och hade en workshop i Idrija-knyppling. Jag har gått ett par kortkurser tidigare, en i Tönder för några år sen och en i somras i Vadstena, men jag gillar workshops så det var kul att testa ännu ett provapå-mönster. Det är jätteskönt att få sitta och fokusera på en grej.

(null)

(null)

(null)Sam själv kallar mönstret för racerbanan och det är precis vad det ser ut som 😄

Maken kunde sluta tidigare än han först trodde så jag slapp hämta hundarna och vi sågs hemma. Han fixade badtunnan medan jag lagade Wallenbergare med sötpotatismos 🍠  

Pannan har krånglat men jag hoppas att det strax är baddax 💦 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0