60 dagar kvar

Idag är det dag 305, det betyder att det är 60 dagar kvar på året och 53 dagar till julafton 🤶🏼  Om 53 dagar har det vänt och ljuset är på väg tillbaka, så håll ut!

Igårkväll piggnade jag till av kvällsnadens friska luft, så jag satte tillbaka mig i fåtöljen med värmedynan. Blev kvar där till klockan ett 🕐 Det gjorde att när jag vaknade halv sju struntade jag i att gå upp och sov en stund till 🕡 Det var skönt. Annars vill jag helst inte vända på dygnet, men när man bara ligger och ligger och ligger i olika ställningar 22 timmar om dygnet blir det tjorvigt 🥵

(null)
Jag hittade en mask på skogsvägen 🪱 Jag har haft ett särskilt förhållande till maskar sen jag var barn 🪱 Då hade jag dem som husdjur och gjorde gångar av grus åt dem inomhus på köksmattan 🪱 Som vuxen kan jag inte låta dem ligga på asfalten efter regn hursomhelst utan flyttar undan dem till säkrare platser 🪱 Denne lille frusna rackare fick flytta hem till vår rabatt och jag hoppas att hen kunde krypa ner i den mer uppluckrade rabattjorden för att övervintra där 🪱 

Träffade grannen på morgonaden och han sa direkt att jag gick bättre än igår. Jo, jag har jobbat mycket med magmusklerna för att kunna gå rakare i ryggen. Smärtan har gjort att jag krummat ryggen ganska mycket. Inspirerad av både det synliga och det kännbara resultatet vågade jag mig på ett långkok när jag fått vila en stund efter promenaden. Efter tillskärning har en högrevsgryta har fått puttra på spisen hela dagen.

(null)

Har pratat lite i telefon och påbörjat valberedningsarbetet. Kvällen ägnades åt virknålen och Tvn.

(null)
Klar fram till 10 oktober  🍂 Skönt att få lämna det stora rosa partiet som blev. Nu blir det grönt i oktober 🍃 

(null)
1 januari - 10 oktober 2023

Har varit ute på kvällsnad med hundarna och återigen piggnat till av den svala luften. Ska jag sätta på Tvn igen eller gå och lägga mig 🤔


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0