Annandag Far

Jag ringde visserligen pappa igår, men idag kunde jag åka dit 🍰 

Fast morgonen började med att jag hämtade sonen vid tåget. Han skulle hämta sin bil och skifta däck på den 🛞 Han fick gå morgonpromenad med mig och vi gick upp till Kungstornet på Långberget som ligger nära Resecentrum. 

(null)
61,5 m över havet varav 11 meter torn

Läste mig till att det varit en fin park för 100 år sen, så viktig att självaste Gustav V varit där. Vi hittade hans autograf inristad i berget ✍️ 

(null)
Gustav V, tror det står 1910?

Vi gick runt berget och gick en bit på Magiska Stigen. Dit tänkte jag ta barnbarn i lämplig ålder, tex William 4,5 och Luna 5,5. Säkert skulle fler av de äldre och yngre tycka det var kul.

(null)
Bamse och Rambo tyckte att kungastolen var lite kall att sitta på 🥶 

Vi åkte förbi Ica Bengtsson och köpte fikabröd. Saffransbullar och prinsessbakelser.

(null)
Kaffe och saffransbullar med sonen

När vi fikat åkte vi. Sonen hem till sig och jag hem till föräldrarna. Det var några veckor sen jag hälsade på och nu kändes det passande att ta med en prinsessbakelse med anledning av Fars Dag igår, eller Annandag Far idag.

(null)
Hundarna var jätteglada att få träffa mormor och morfar igen 🐾 

(null)
Tog en promenad med mamma eftersom hemtjänsten fått åka på larm

(null)
Thé och prinsesstårta med föräldrarna 

(null)

(null)
(null)

Åkte hem efter fyra och lagade mandelfisk till middag. 

Tv och virknål ikväll 🧶

(null)
1/1-30/10-23, 303 dagar = 303 varv 🧶





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0