”Fredag i Nykvarn”

I två års tid var "Torsdagar i Hovsjö"  veckans höjdpunkt. Dessa kommer aldrig kunna ersättas, men idag kände jag att nåt nytt är i antågande - "Fredagar i Nykvarn". 

 
(null)
Dagisivriga pojkar  🐾 

Min arbetsdag började med att jag ställde i ordning för lunchbönen. Klockan nio hade jag besök och när jag öppnade dörren från sakristian där jag haft samtalet stod fyra personer i kö för att söka bistånd till jul 🎅🏼 Det blev ett mycket gott samtal som jag hoppas leder vidare.

(null)

Ytterligare två personer dök upp innan mottagningen var slut och strax därpå satte jag mig ner för att ha lunchbönen.

(null)

(null)

(null)Fredagarnas lunchböner är lite extra 🌟 

Köpte och åt lunch på Änglagott. Tog en glutenfri räkmacka och njöt i fulla drag. De sista tuggorna och ytterligare en kvart ägnade jag åt ett intressant samtal med en "ateist" kring Jimmi Hendrix och olika 60-talsband. Inte för att ja är särskilt kunnig, men jag hängde med.

(null)

Det blev en trevlig Drällis med många olika samtal och lite stickning 🧶 Kostade på mig en Budapest 😋

(null)

… men när klockan var tjugo i fyra drog jag mig undan, tio i fyra var caféet nästintill tomt och en sprängande huvudvärk hade uppstått. Förmodligen vätskebrist. Eftersom jag inte haft rast på hela dagen åkte jag hemåt med gott samvete efter att ha stämt av med Änglagott-personalen.

(null)
Vattentornet 

Lugn kväll vid Tvn. Ett par varv på stickningen och rester med lax till middag. Skickad i säng av maken 💘



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0