Fullspäckad söndag

… tänk på vilodagen så att du helgar den 💭 Nej, så blev det inte idag. Jag hade kanske behövt det men både maken och jag sov närmare 11 timmar inatt. Kände mig betydligt piggare idag än igår, då trodde jag nästan att jag höll på att bli sjuk 🤧 

Hursomhelst, medan maken tog morgonpromenaden med hundarna bäddade jag rent, satte på en tvätt, gjorde en hårinpackning och en högrevsgryta. Den har fått puttra på spisen hela dagen.

(null)

(null)
Högrev 🥩 morot 🥕 palsternacka, lök 🧅 vitlök 🧄 tärnad bacon 🥓 red hot chorizo, köttbuljong, svart trumpetsvamp (2021) och grå kantarell (2023) Maken tyckte att jag slösade med svampen, men för ett par månader sen slängde jag trattkantareller som luktade ofräscht dammigt, kanske 4 år gamla? Det vill jag inte göra igen. Numera märker jag upp burkarna och sen äter vi svamp istället för att spara den för länge!

Sen åt vi frukost! Efter frukost åkte maken iväg med grannen för att hämta och leverera ved 🪵 Vi hade inte beställt ved, men det fanns torr granved kvar som maken köpte på stört. Längtar galet efter badtunnan. Själv vek jag förra veckans tvätt, tvättade håret, skakade täcken och började med yngsta dotterns babynest. Hon har själv valt tyg och färger 🐝 

(null)
Läsa mönster

(null)
Stryka (tvättade gjorde jag direkt när vi köpt det)

(null)
Klippa och sy ihop 

(null)
Kanal för anorak-band

Gjorde hälften men orkade inte göra klart det. Har klippt till bottenvadden, men plockade sen undan alltihop för nu. La upp maskor till ett par babybyxor och kokade svart ris till högrevsgrytan.

(null)

Halv sex hämtade jag upp en av mina elever och kvart i sex satt vi och knypplade… eller inte jag då, jag far runt bland alla dynor, visar, undervisar och lär mig massor. Sex stycken blev vi idag.

(null)

När jag kom hem gjorde jag matlådor åt oss och till mina föräldrar av högrevsgrytan och riset, skalade räkor och skar upp lite ost åt mig och maken som kvällsvickning.

(null)

Fastnade i stickorna och Morden i Midsomer 🧶 Men nu är sistanaden avklarad och jag ämnar krypa ner bland make och hundar i vår gemensamma och renbäddade säng 🥱

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0