Sista onsdan i november

Satt och tittade på en skata imorse. Han tog sats och knuffade till fröhållaren med fötterna så frön skvätte ner på marken. Så gjorde den ett par gånger innan den satte sig på marken för att äta. De är så himla kloka! 

(null)
Dimman över åkrarna…

Lite försenad gav jag mig av mot Örebro. Det blev en vacker resa men bitvis jobbig. I Eskilstuna hamnade jag bakom en blinkande lastbilskonvoj och det gick att köra om och det gick inte fort. Som mest var vi uppe i 90, men större delen av resan till Arboga låg runt 60 km/h. I Arboga försvann konvojen men där blev det snabbt kö mot Örebro. Båda filerna körde mellan 30 och 70 till strax före Rynninge där jag kunde svänga av och äntligen få krama om min väninna. Vi har inte setts på flera år så vi hade mycket att ta igen. 

(null)

Jag körde inte hem i snömodden utan har tagit in på hotell. Har promenerat på stan en stund och ätit en svingod kycklingpiccata 🐷🐣 

(null)

🚙💨 Godnatt världen 🐣





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0