Mysmåndag

Gick upp vid åtta. Efter morgonsysslorna släpade jag ner hundarna i bilen och de var inte glada eftersom de behövde morgonkissa… desto gladare blev de när vi klev ur bilen 15 minuter senare ovanför resecentrum och gick uppför Långberget till Kungstornet.

(null)

(null)

(null)

Idag gick jag inte upp i själva tornet för både jag och hundarna frös i den isande vinden (-5, men real feal -15), men förbajat vacker var utsikten över Strängnäs med det tunna vita snötäcket i solskenet ☀️❄️

Sen åkte jag ner till stan och handlade lite för idag fick jag lunchsällskap 💚 Himlamysiga timmar 😇

(null)
Det blev VV-pasta. Definitivt kommer den gå i repris 🦐 

(null)
Det blev inte bara lunchsällskap utan även vovvenad-sällskap 

När jag blev ensam igen förberedde jag kvällens ärtsoppa vars ärtor legat i blöt över natten, sen satte jag mig att jobba ett par timmar 📞 

Efter middan tog jag disken och maken tredjenaden. Började sticka lite vid Tvn, men nu fryser jag så jag skakar. Är skickad i säng 🙏




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0