TGIS

Kan man säga TGIF (Thank God It’s Friday) så kan man väl säga TGIS - Thank God It’s Sunday, tänker jag 😎 Sov till jag vaknade och masade mig upp. Solen sken nästan och luften var skön, både att promenera i och att andas.

Lovade grannen för flera veckor sen att fålla upp hans gardiner, så efter förstanaden gick jag över till honom och tittade vad som behövde göras. Tänkte ta in symaskinen nästa helg för att börja på yngsta dotterns babynest  och tänkte ta grannens gardiner plus ett par bestickpåsar jag lovat för jääääättelängesen. Men idag fick bli min vilodag så jag började på ett babyset till yngsta dottern 🤰 

(null)

Så småningom kom maken hem. Han blev kvar på jobbet inatt och hade fixat i båten på fm. Jag stickade på 🧶 

(null)

Jag berättade om de olika risen vi fått häromdan och vi började med det röda riset. Det blev en del över och istället för en kall sallad gjorde jag ett experiment idag och gjorde risplättar till fläskfilé-nuggetsen. Jag blandade i hackad lök, mixade solroskärnor, riven morot, persilja, lite mjöl och ett ägg. Plättarna såg likadana ut som nuggetsen men de hade en fin nöt/löksmak. Det gör vi om 😋 

(null)

Samtidigt som jag åkte till knyppelkursen fick maken larm och fick åka till jobbet. Själv tog jag emot en ny elev som kom förbi vår monter på Syfestivalen förra helgen. Hon hade med dig en stickande "support" som jag inbillar mig var dottern? Min grupp är ett så härligt gäng och de blev så välkomnade. Saxar och andra tillbehör lånades ut och jag hoppas att de kände sig hemma.

(null)
Vi blev nio idag, inklusive stickerskan 🧶 men henne registrerade jag inte på kursen 

Maken blev kvar på jobbet, jag har stickat och virkat 🧶 

(null)

Listan jag gjorde på utlovade och tänkta projekt för över en månad sen har jag inte ens börjat bocka av i fast jag jobbar på det för fullt ✅  Satsar ändå på att hälften ska vara klart till nyår…

(null)

Godnatt världen 🥱


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0