30-Ă„rsjubileum 📍

Gick upp halv sju imorse đŸ•Ą  Maken var det redan full fart pĂ„. Han skulle till bĂ„tklubben och ta upp bĂ„ten, jag försökte fokusera pĂ„ att fĂ„ med mig rĂ€tt saker till dagens jubileumsfest och nĂ€sta helgs Syfestival đŸ§˜â€â™€ïž 

PĂ„ vĂ€gen till festen ringde maken att bĂ„tupptagningen var instĂ€lld pga blĂ„sten💹 

Knyppelpinnarnas jubileumsfest dĂ€remot blev av. Jag var lite orolig innan: skulle folk komma och hjĂ€lpa till att duka? Skulle allt bli bra? Vi fick aldrig ihop nĂ„n festkommitĂ©e förutom en dam som skulle bestĂ€lla tĂ„rtor, sĂ„ hur skulle det gĂ„? Jag hade i inbjudan skrivit att "vi samlas klockan 10 och hjĂ€lps Ă„t med förberedelserna, klockan 11 förelĂ€sning" osv
Det blev jĂ€ttebra! Tre damer intog köket och ett tiotal damer drog bord och stolar till en hĂ€stskoform, damen med spetsutstĂ€llningen ville fixa med de vackra ömtĂ„liga spetsarna frĂ„n 1700-1800-talen sjĂ€lv och förelĂ€saren grejade med den lĂ„nta utrustningen. Ett trevligt sorl ljöd över lokalen. Strax efter 11.00 vĂ€lkomnade jag allesamman, tackade för att alla hjĂ€lpte till att fixa festen och presenterade förelĂ€saren. BĂ„de före, under och efter tĂ„rtkalaset beundrade deltagarna spetsutstĂ€llningen och pratade med varandra. Vi blev 31 stycken och av dessa var en med och startade föreningen för 30 Ă„r sen📍Det blev verkligen supertrevligt📍

(null)
PrinsesstÄrta med en knyppelpinne i marsipan

(null)En av medlemmarna hade bakat femtio gluten- och laktosfria bullar 

(null)

(null)

(null)

(null)
Vi hade fĂ„tt ett mönster att dela ut samt fixat en pinnhĂ„llare med vĂ„r logga som vi la i en kasse som giveaway 

(null)

EfterĂ„t hjĂ€lptes alla Ă„t att diska och bĂ€ra tillbaka borden. Halv tre var lokalen utrymd och stĂ€dadđŸ§č en halvtimme i förtid 🕝 

Jag körde hem. Hemma stod sonsonen pĂ„ trappen och ropade att "farmor har en bulle". Vi delade pĂ„ den. De hade sparat en bulle frĂ„n fikat till farmor, men jag var ju fortfarande full av tĂ„rta 🍰 Son och svĂ€rdotter gav sig ut och Ă¶vningskörde en stund sĂ„ jag fick umgĂ„s med barnbarnen.

(null)

Sen gjorde vi middag. Grillad flÀskfilé med potatis och kantarellsÄs. Alla Ät vi med god aptit.

(null)
(null)
Sorry Rambo, inga rester till dig 😉

Jag fick hem en halv tĂ„rta frĂ„n festen och den delade vi pĂ„ innan barnens lĂ€ggdax 🎂 

(null)

(null)

(null)
Diskussion huruvida farfar verkligen fick ta en sĂ„n jĂ€ttestor bit eller inte đŸ˜‚đŸ˜‚đŸ€Ł

Jag har bara sköljt av disken för nu Ă€r jag trött. Nöjd som 17, men trött. Det blev lite mysigt eftersnack i vardagsrummet, men nu ligger maken och jag med hundarna i husbilen och lyssnar pĂ„ regnsmattret mot taket.

🍰 Godnatt vĂ€rlden📍



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0