Dag 295

Vaknade efter 10 timmars sömn i husbilen. Uppe i huset var sonens familj redan vakna sen länge så jag diskade medan maken gick vovvenad och sen åt maken och jag frukost tillsammans.

    (null)Wille älskar att mata fiskarna. Han försöker se till att alla får…

(null) Fröken Ella Bus i storebrors säng

(null)
Rambo hänger gärna med Wille. Wille både äter goda saker och gör roliga saker 

Efter frukost satte vi på oss flöfflarna (stövlarna) och gick ut en stund, sen fortsatte vi till vårt kantarellställe. Jag trodde faktiskt att svampsäsongen var över eftersom vi haft minusgrader flera nätter, men vi hittade flera liter. 

(null)

(null)

(null)

(null)
Vi hittade en jättestor kanin oxå 🐇 

När vi kom hem igen kokade vi kaffe och Wille lagade flofflor 🧇 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Det blev en syltgubbe!

Sen rensade vi hälften av svampen.

(null)

(null)

Den andra hälften tar jag imorgon. Vi slöade en stund, sen åkte jag iväg på kvällens knyppelkurs. Sonen med familj gjorde sig klara för hemfärd när jag gav mig av. 

Kursen var rolig som vanligt. Covid, en bruten hand och ett ryggskott reducerade vår skara till sex personer idag, men tiden gick ändå såååå fort.

Ett par tv-program har fått avrunda. Nu blir det vovvenad och sängtajm.

(null)
Ena halvan av dagens skörd

(null)
Undrar var jag ska lägga den andra halvan på tork 🤔 Det blir morgondagens problem!

🍄 Godnatt världen 🧇 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0