Dag 296

Drömde så underligt inatt. Först var jag på nån föreläsning dit jag kom med en ny kollega och fick plats mellan henne och en kollega från förra jobbet. Min fd kollega ville inte kännas vid mig och jag var så ledsen. Jag fick sitta bakom en stol med mjuk stoppning upptryckt i ansiktet så jag såg ingenting. Det försiggick nån sketch så de behövde utrymmet framför stolen… när detta evenemang var slut och vi tog hissen upp till rummet kom jag på att jag glömt checka in så jag visste inte vart jag skulle… och plötsligt befann jag mig naken, iklädd endast bh-n, i en stor sal full med äldre människor, många i rullstol, och jag skulle bada ett av mina barnbarn i en så pass liten tunna att hon fick stå i den. Det var kallt vatten i tunnan och jag sprang fram och tillbaka, ff iförd endast en bh, genom salen full med folk och hämtade varmvatten i en kaffekopp ☕️ Drömmen måste handlat om känslan av otillräcklighet? 

På morgonpromenaden träffade jag grannen och hängde med hem till hans fru. Det var så längesen vi sågs. Vi drack en kopp kaffe, pratade en stund och hundarna fick leka.

(null)
Go’fika ☕️ 

(null)
Det syns att Hugo är Bamses pappa 🐶 

När jag kom hem igen satte jag fart med tidningen. Hann inte så långt som jag tänkt, men ringde, på väg till min lunchdate, till min "grävande knyppeljournalist" och frågade om vi kunde spara en av hennes artiklar till nästa nummer så vi kunde få in fler bilder från jubileumsfesten. Det kunde vi. Då visste jag att jag skulle få tidningen klar idag.

Lunchen med min fd kollega var jättegod och supermysig. Så härligt att få sitta och surra om gott och ont. Och jordärtskockor är nåt jag ska köpa!

(null)

Hade gott om tid så jag svängde av på hemvägen för att göra ett nytt försök att hitta Ärja kyrkoruin… men skylten pekar rätt in i en buske bredvid en uppfart till ett hus. Jag fortsatte köra i hjulspåren i hopp om att hitta en stig och en liten lucka i buskaget att ställa bilen på, men tji fick jag. Kom till en grind och fick backa några hundra meter i hjulspåren… Skickade en fråga om hur man tar dig dit till en person jag vet varit där, men när jag ritade på kartan gör att förtydliga min fråga kom jag på att man kanske ska gå in från andra hållet… men jag fick ikväll svar på att jag varit helt rätt. Jag ska köra upp på husets uppfart och svänga höger efter ca 20 meter!

(null) 

När jag kom hem var det dax för vovvenad igen, sen blev tidningen klar och ivägskickad till min "grävande knyppeljournalist" för korr och koll.

(null)

Klockan hade blivit mycket mer än jag hoppats, men bestämde mig för att rensa hälften av svampen som var kvar.

(null)

Maken kom hem och tog ut hundarna, jag började med en sen middag. Sen tog han disken medan jag pratade i telefon 📞 

Nu är maken ute sistanaden och jag ligger i sängen och är både trött och nöjd efter denna härliga måndag. 

😁 Imorgon börjar arbetsveckan 😃




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0