En ledig tisdag 🇾đŸ‡Ș

Hackspettens flykt mot

den uppgĂ„ende solen 

HöstfĂ€rg i björken


(null)Is pĂ„ vattenpussarna imorse 💋


Idag hade hela arbetslaget ledigt efter resan till Rom. Gott att fĂ„ tid att reflektera. Jag la mig ju tidigt igĂ„rkvĂ€ll och vaknade sĂ„ledes tidigare Ă€n jag behövde. Sprang pĂ„ toa mĂ„nga gĂ„nger under natten och kissade ut mycket av den vĂ€tskefyllda svullnaden i benen. VĂ€ger Ă€ndĂ„ fortfarande 3 kg mer Ă€n nĂ€r jag Ă„kte, men jag hoppas att jag kissar ut resten under veckan. NĂ€r jag sen inte kunde somna om mer hade spĂ€nningen lĂ€ttat och bara vĂ€rken var kvar. Skönt. LĂ„g kvar i sĂ€ngen, tittade pĂ„ bilderna frĂ„n Rom och lĂ€ste mina bloggar frĂ„n och med första arbetsdagen. Har jobbat pĂ„ nya jobbet en vecka!


(null)

(null)
Frost Àr vackert

(null)
Sista solrosen gömmer sig för fröken Frost

Halv nio gick jag upp och skrubbade ren kropp och framförallt hĂ„ret frĂ„n Roms luftföroreningar. Rom Ă€r en fantastisk stad, men vi ska vara glada över den rena luft vi har hĂ€ruppe i Norden.

(null)

Min dag har i stort varit stillasittande med fötterna högt. Tre lĂ€ngre utlovade telefonsamtal och lite virkning pĂ„ det. Vovvenader förstĂ„s, Ragnar har fĂ„tt rent i sin bur och vi i vĂ„r sĂ€ng, hundarna Ă€r genomborstade, skĂ„llade och hackade mandel till kvĂ€llens mandelfisk, skurade badrummet, packade upp och tvĂ€ttade tvĂ„ tvĂ€ttar. 


(null)

(null)HĂ„ller koll pĂ„ en jordhög i skogskanten. En stor gul blomma och nĂ„gra mindre vĂ€xer dĂ€r. Jag har gissat pĂ„ pumpa, vi fĂ„r se om de hinner mogna innan kölden tar den đŸŽƒ 


AndedrÀktens rök

SolstrÄlarna rinner ner

i granens grenar



Mandelfisk och potatismos, tv och virknĂ„l ikvĂ€ll. Snart dax för sistanaden đŸ‘ŁđŸŸđŸŸ


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0