Det regnar här i Strängnäs idag 🎶

Tänk att Carolas "Det regnar i Stockholm idag" nästan alltid brukar gå på repeat i huvudet regniga dagar. Så även idag.

"Och det regnar här i Stockholm idag
Du har det säkert bättre än jag
Det händer inget särskilt, jag har det ganska bra
Men det regnar här i Stockholm idag"


Det har inte hänt nåt särskilt. Ryggen är lite bättre än igår, men så länge jag inte kan köra bil eller lyfta in hundarna i den så får jag vackert stanna hemma. Även om värk och smärtstillande gör mig trött så har jag lyckats klämma ur mig ett par utfyllnadsartiklar till föreningstidningen och pratat lite i telefon medan jag legat på vetekudden 🌾 Borde ha tagit tag i valberedningsarbetet men … jag har iallafall tagit fram telefonlistan och namnförslagen.


Promenaderna har gått bättre än igår. Smärtan är inte lika påtaglig och jag är övertygad om att det är bra att gå lagompromenader. Och så har jag passat på att gå mellan skurarna ☔️ 


Som jag älskar dem

Vit som snö, svart som lakrits

Mina fina små


(null)


Det blev en enkel middag när maken kom hem. Han tog eftermiddagspromenaden medan jag kokade korv. 

Ikväll har jag kunnat virka några varv. Det har funkat att halvsitta/ligga. Jag har väntat  på att ösregnet ska avta så vi kunde gå ut en kortis 👣 🐾 🐾  Nu är det gjort ✅ 

(null)
Lite trött på rosa nu. September är klar och 5 oktober får jag virka ett par gröna varv  🟢

👻🎃🧙‍♀️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0