Dag 250

Pang, smack, vift, svordom
Benen är fulla av bett,
blod och döda mygg 🦟 


Jisses! Det är bara 115 dagar kvar till nyår. 2/3 av året har gått, och det fort!

Imorse hade jag ställt klockan en halvtimme tidigare än igår, nämligen kl.6.00 🕕 Det blev lite stressigt igår morse och idag hade jag ju lovat äggröra plus att jag ville ha ett par minuter med personalen. Jag behövde kolla att de hade mitt nr eftersom dottern är på undersökning hela fm.

(null)

(null)

(null)
Superfrukost de lux. Äggröra, risifrutti/ Jalla youghurt, Pinchos popcorn och majskakor eftersom mormor undviker bröd 🍞 

Men allvar växlar snabbt till skratt och mormor får minsann lära sig att bita sig i läppen/hålla tand för tunga eller … whatever ⬇️

Igår frågade storasyster vad det stod på väggen. "Hurra" sa mormor snabbt. Nej, det stod inte "hurra", det stod "hora" men det ville jag inte bekräfta för storasyster som har börjat läsa riktigt bra. Nu hoppas jag inte att hon skriver "hora" på nåt födelsedagskort till nån kompis utan att det blir nybörjarklassikern "hura" innan de i skolan tränger djupare in i dubbelkonsonanternas mystiska värld. 

(null)

Imorse bad lillasyster om hjälp med "knullan". Fånigt glodde jag på henne och hon räckte trumpet fram skon 👟 Åhå, "knullan" blev en visst en morgontrött snabbversion av "knöliga sulan". Storasyster stirrade på mig och jag blinkade åt henne. Vi behöver inte ta diskussionen om fula ord klockan sju på morgonen i en mischmasch av koppel, långärmade tröjor och knöliga sulor 🕖 

Vovvenad, info till personalen och lämning gick friktionsfritt.

(null)
"Ankor… nej änder!" De lär sig 😉🦆 

(null)
En liten klottrare 😂😍

När jag kom hem igen gick jag långpromenad med hundarna innan jag gick upp, tog disken och satte mig med podd och virknålen 🧶  Det var första gången jag lyssnade på podd och det kommer jag göra om. Det blev fyra avsnitt av Hasse Aros "Fallen jag aldrig glömmer" (Mordet på Wisby hotell, Smed-Olle och Sumpans A-lag, Bosses första fall, I korruptionens grepp), två avsnitt av "Mordpodden" (Lindomefallet, Miljonmordet) och avslutningsvis två avsnitt ur "Jakten på mördaren" (Kärleken som slutade i mord, sektmorden i Mexico). 

(null)
Januari och februari 2023

Kände mig smått vimmelkantig efter allt poddlyssnande och virkande när jag gick ut långpromenad med hundarna igen. Lämnade dem sen hemma, tog en burgare 🍔 och hämtade barnen. 

Barnen fick landa en stund, jag virkade ett varv och skalade potatis, sen körde vi upp till storesysters orkesterlektion. Lillasyster och jag gick vovvenad i parken under tiden. 

(null)

När vi kom hem igen kokade jag potatisen och gjorde mos medan laxen ugnsbakades. Barnen fick borsta tänder och sätta på sig nattkläder innan vi gick ut sistanaden. De somnade rätt snabbt för vi kom i säng sent.

Nu har jag pratat med maken, duschat och krupit ner. Fattar inte varför jag är så trött när jag fick sitta och vila så länge mitt på dan…






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0