Tjänstepensionens dag

… även Världsturismdagen. Lennart Jähkel, Lil’ Wayne och Google har födelsedagar samtidigt är det Hugh Hefners och Cliff Burtons dödsdagar.

Jag började förstås tänka på pensionen. "Egentligen" skulle jag bara haft 5,5 år kvar, men i dagsläget är det 6,5 och innan jag blir pensionär hinner det bli minst 7,5 år. Hoppas jag kan vara kvar på nya jobbet tiden ut. Att börja ett nytt jobb är alltid trevligt 😃 men att behöva säga adjö är hemskt 😢 

Jag vaknade av makens väckarklocka kl 5. Huvudvärken jag kände av igårkväll slog till rejält och jag masade mig upp och tog tabletter. Smärtan satt i nacken och var väl en kombo av en spännande väntan och att jobba med datorn i knät. Jag låg vaken till sju och skulle gått upp då om inte huvudet fortfarande gjorde så ont. Sen rätt var det var var klockan halv tio och värken borta. 

Gässen i fylking 
mot ett varmare södern
Trumpeter i skyn

Valde bort att anstränga mig för mycket idag. Det har bara blivit sammanlagt nån halvmil med hundarna och myggorna, några telefonsamtal och så gjorde jag en köttgryta på högrev som fått puttra på spisen under dagen. Hittade två smakstarka korvar i frysen vid frys-rensningen häromdagen och de fick agera fond/buljongtärning tillsammans med lök, morötter och två år gamla torkade trattkantareller. Rest-fest 😄

(null)

På eftermiddagen redigerade jag två nya artiklar som kommit in och gjorde en sammanställning på styrelsen i den förening där jag är med i valberedningen. Det är flera som inte ställer upp för omval och det börjar kännas svettigt … Nåväl, jag kan bara göra mitt bästa. Och om valberedningsarbetet i ena föreningen känns tufft just nu så känns det som att nästa nummer av den andra föreningens tidning blir bra. 

Maken kom hem vid halv sex och tog tredjenaden. Jag fixade potatis. Efter middan blev det tv och virkning 🧶 

(null)
1/1-30/6, 181 varv och halva filten virkad. 30/6 var maxtempen 28 grader vilket illustreras i Viking Björks färgnr 562 🧶 

🧶 Godnatt världen 🌍 

(null)
Länge sen jag såg månen. Inatt lös den skarpt 🌜 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0